Sunday, April 12, 2015

Sense of tact.. what tact?

Hakates planeerima meie pulmi, sain veelgi paremini aru sellest, kui erinev on inimeste taktitunne. Ma ei kujutaks ettegi, et hakkaksin suruma kellelegi peale enda arvamust, juhul kui seda pole küsitud. Lisaks olen tähele pannud, et selliseid arvamusliidreid on kahte tüüpi - lähedased inimesed, kes on kujutanud endale kõrgema positsiooni, kui see tegelikult on, või sõna otseses mõttes mölakad, kel puudub täielikult filter mõtlemisorgani ja rääkimisorgani vahel.

Ütleme nii, et kui just teema ei puuduta minu põhimõtteid, siis ma lasen kõrvust, heal juhul pööritan silmi ja unustan. Samas oskavad osad puudutada valusalt ka neid kohti, mida mul pole võimalust või tahtmist muuta ja need sõnad võivad pugeda hinge ning tekitavad ebakindlust. Ja siis tekibki see tunne, et mind on pandud katsetele kaua närv vastu peab.

Tulles tagasi pulmade juurde, siis viimaste nädalate jooksul on osad lähedased üritanud mulle selgeks teha, kuidas need pulmad tegelikult käivad. Mnjah. Peaks vist neid inimesi tänama, et nad on aidanud mul kasvatada peale kõvem koor ning üha vähem lasen ennast häirida sellistest olukordadest. Küll ei läinud nii libedalt, kui olin noorem ja sain pidevalt kommentaare enda laste kohta. Kas nad nägid välja nagu poisid, või nad olid liiga paksud, või neil polnud ikka veel juukseid peas.. nimekiri võib lõpmatuseni jätkuda ning ma usun, et paar blogi lugejat tunneb ennast siinkohal ära. Juhul, kui te siis ei mõistnud, siis ehk nüüd saate aru, kui halvasti ennast üks ema võib tunda sellistes asjades, mida ei anna muuta.

Ma olen päris kindel, et on inimesi, kes võivad ka minu pihta kivi visata, kuid võin käsi südamel öelda, et olen üritanud anda endast parima, et lähedastel ei oleks minuga koos halb. Vähemalt on mul kogemusi sellega, et pulmajuttudes tuleb hoolega mõelda, kas see, mida ütlen on oluline või teeb hoopis kellegi meele mõruks. Ja mis puudutab välimuse kommenteerimist.. Arvamus on nagu tagumik, igaühel oma!

Lõpetan postituse enda laste piltidega, kes on küll beebina ei näinud välja nagu ajakirja kaanelt maha astunud, ehk pisut kiilakad ja paksud, kuid vaadates neid täna, siis ma usun, et võib veel asja saada. Palun leidke gramm irooniat selles viimases lõigus!




When we started to prepare for wedding, I realised quickly that everyone has their opinion about everything that obviously needed to be shared. The more time passed, the more I grew a stronger layer of ignoring, cause it seemed to be easier than waiting for people to become more understanding and polite. Why their words can sometimes hurt a lot is because they are about things that cannot be changed. It was no problem for them to say to me that my girls look like boys, or that they are too fat or too skinny, or they are so bold. You can only imagine how a young mother felt hearing she is somehow doing wrong with bringing these "not normal" kids into this world. Another case is with weddings. For me there is just one question - is this wedding your's? If no, keep your opinions humble and share if you are asked. Otherwise they do not matter and only make the couple even more worried. And they are probably over stressed with the preparation anyway.

I am ending this post with photos of my totally abnormal kids who I should have shipped down the river for not looking like a magazine cover babies. And please do sense an ounce of irony here. 




11 Responses to “Sense of tact.. what tact?”

  1. Replies
    1. Aitäh mõistmise eest, printsess!

      Delete
  2. Sul on imeilusad ja armsad lapsed! :)

    ReplyDelete
  3. Su tütred sobiksid suurepäraselt mõnda Lindgreni raamatusse. :) Neil nii ilmekad näod! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobiksid jah? Ehk see tuleneb minu suurest Lindgreni kirest. :)

      Delete
  4. Väiksem tirts on täielik Sinu koopia! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, seda kuulen tihti - me oleme tõesti nagu copy paste. Kusjuures vanem tütar on rohkem mu õe moodi. :)

      Delete
  5. whoever said that ...beat them with a thick stick ! :D make them pay i say .. make .them. pay. ! :) the girls are gorgeous and they are two princesses ..i have proofs :D

    ReplyDelete
  6. keda huvitab mida teised ütlevad - mida inetum on öeldu, seda inetum on inimene. mina olen vàidetavalt inetu ilublogija, kuigi peeglist vaatab tàitsa kaunis inimene vastu. hoolitsetud, puhas, rõõmus.. ja seda ka on sinu tirtsud - maailma kõige ilusamad, sest neil on kõige ilusam ema! minul on niivõrd kõva koorik juba peal (olles ülekaaluline ja jààrapàine) et ma kuulan vaid ennast, oma kaasat ja vahel harva, kui on tuju, siis ka oma ema :D ja mina kavatsen abielluda lillas kleidis - ei huvita mind traditsioonid või see, mida teised eeldavad. see on minu pulm ja ma teen mida ma tahan. kui ei sobi, ei tasu tulla. vot selline on siis minu hoiak teiste suhtes. elatakse vaid kord ja kui sa elad teiste elu, siis pensionile minnes pole suht yhtegi màlestust, yhtegi punastamist, yhtegi muiet. on vaid et mis see keegi teine tegi või kuidas ta tegi. mina elan oma elu ja teen seda tàiel rinnal ( ja teistel oma elu elada ei luba) :) kõik inimesed on ilusad ja head ja kallistan neid kahe kàega!

    ReplyDelete