Sunday, March 22, 2015

Welcome, spring! I missed you


Ma olen nõus kõik teised aastaajad vahele jätma ja elama ainult kevades. Minu kevadearmastuse kasuks räägib see, et esimeste tugevamate ja soojemate päikesekiirte saabudes olen nagu pühadejänku energiast tulvil. Samas kui ilm läheb liiga kuumaks ehk saabub suvi, muutun pigem tubaseks, sest kõrged temperatuurid halvavad mu tahtejõu ja tegevuse.

I would replace all seasons with spring and just live in that one season where everything is coming back to life. When the first stronger sunrays hit the ground, I'm like an overenergized and extremely happy easter bunny. But when the season moves on to hot summer, I would rather hide myself in cold cave and wait for spring to come again.





Terve nädala oleme käinud iga päev pikal jalutuskäigul metasas ja need olid imelised! Vaadata iga päevaga, kuidas loodus aina ärkab ja märgata koos lastega nii palju huvitavat meie ümber. Isegi kui see tähendab kogemata kuklasepesasse kõndimist - neil oli just käimas pesavahetus, või võtsid kellegi teise pesa üle. Ma olen alati toonitanud lastele, et pole vaja pisikesi putukaid-ämblikke karta, või vähemalt enamikke neist, vaata, kui suured oleme meie ja kui väikesed on nemad. Sama tuletas ka mu vanem tütar mulle meelde, kui korraga avastasin, et olen põlvini kuklastest kaetud ja hüppasin nagu kevadine sälg.

Last week we hit the forest every day. It's unbelievably amazing to witness the progress of nature's awakening. We saw deers running through forest, new species of flowers raising their heads and once.. well once I found myself standing in ants' nest. They were changing location of nest or attacking someone else's and instead of usual high nest pile they were everywhere! So in seconds I was covered to my knees with their warriors and I screamed like a teenager. 





Mis puudutab metsas käitumist ja üleüldist looduskultuuri ning kõike seda lastele õpetades, tunnen end nagu kala vees. Nii seletades, kui ka eeskuju andes. Nad saavad hästi aru, et prügi ei visata kunagi maha, vajadusel korjame ise mõne inimese rämpsu üles ja viime õigesse kohta. Ka seda, et kõiki lilli pole vaja korjata, las enamik jääda mesilastele toidulauaks või koduks muudele pisiloomadele. Muuseas Anete tuletas mulle meelde, et pole vaja putukaid karta - vaata kui väikesed on nemad ja, kui suur oled sina, See oli siis, kui tuhanded sipelgad olid valmis mind selga võtma ja pessa viima. Jälle üks minu tarkusetera.. khmm.

When it comes to talking with kids about behaving in nature, I feel very much like at home. They know that we throw trash only where it needs to go and when finding garbage we pick it up and take it to it's right place. Not all flowers should be picked up, cause they still are food and shelter for so many little creatures. The funniest thing was when I was screaming in ant nest and my older daughter reminded that we don't need to be afraid of them - look how small they are and how big we are. That's one wisdom I keep reminding them and it hit me back at the right time.


Peale selle, et me leidsime üks päev metsast vaskussi, uskumatult suure sipelgarände, saime silma peale ka ühele heale kastani paigale. Täiesti teises kohas, kus me harjumuspäraselt käime, ning meile tundus, et ka keegi teine seda kohta ei tea, sest puudealused olid veel vanu, kuid avamata kastaneid täis. Jutt käib siis söödavatest kastanitest, mida enamik meie perekonnast fännab ja osadele meeldib neid niisama korjata. Korjamine on üsna vaevarikas, sest söödavatel kastanitel on kesta ümber nõelteravad okkad - meie hobukastan on tõeline vatitups selle kõrval. 

Besides finding an anguis (slow-worm, a limbless reptile), a huge moving ant nest, we came up to finding a new chestnut place and it seemed that this offroad location was not familiar to other people. There were many old chestnuts, unopened ones, so I guess next fall we might get a bigger catch than usual. How great is that! Going for walks paid off hundred times.

Soovin teile toredat kevade algust ja loodan, et teie põu on sama palju energiat täis kui mul!
Wish you a great start of spring and hope you feel as energized as I do!




7 Responses to “Welcome, spring! I missed you”

  1. Such great pictures! And such a sunny day!
    I totally agree about Spring and all feelings it gives to us!
    By the way, It was snowing yesterday in Riga :) and it is very cold..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, no - snow! I will send you a bag full of sunshine to warm you up. :)

      Delete
  2. Huvitav kas ma olen halbu kastaneid saanud, aga need, mida mina sõin, olid jubedad. Pudrused ja kuivad ja... Väkk :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma üldse ei imesta, et sul sellised kogemused. Minu esimesed pannil praetud kastanid olid samasugused - kuivad, pudrused. Kuni paar aastat tagasi käisime esimest korda metsas neid korjamas, puhastasime, grillisime elaval tulel ja istusime rõdul ning kõrbistasime neid külma õllega. Ütleme nii, et kogu see protsess kokku teeb kastanid imeheaks. :)

      Delete
  3. oeh - meil sajab lund.. ja vihma.. ja veel lund.. ja külm on ka. Tohib, ma kolin teile? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikka! Toredaid inimesi mahub alati ära. :)

      Delete
  4. imeilus loodus ikka. juba see nii-öelda pehme valgus teeb silmale pai. ja nii palju ilusaid erksaid lilli juba! meil siin jah just sulas eile maha tulnud lumevaip ära ja nädalavahetusel oli -9°C. mitte just kõige kevadisem seega, nii-et tuleb edasi oodata seda õiget kevadet :)

    Maiken - Part of me

    ReplyDelete