Friday, March 20, 2015

The foolish man seeks happiness in the distance, the wise grows it under his feet

"The foolish man seeks happiness in the distance, the wise grows it under his feet"

-James Oppenheim

Mõned nädalad tagasi tuli mul meelde, et kohe on käes kevad ja ma ei ela enam korteris. Kevad ja aiaga maja! Kas teie mõte viiks ka sellele rajale nagu mul, et aeg oleks näpp mulda pista? Kuigi ma olen üdini linnainimene, siis mõtlesin, et tore on lastele näidata, millest ja kuidasmoodi saab meie toit alguse ja, kui hindamatu aare on Emake Maa. 

Panime mõnda aega tagasi esimesed seemned kasvama ning mõlemad tüdrukud said kumbki kolme erineva taime seemet. Sain neile seletada, kuidas iga taim on erinev ja kasvavad erineva kiirusega - näiteks kress oli saavutanud maksimaalse suuruse juba kahe päevaga, samas oad ei ilmutanud siis veel mingit elumärki. Kui me istutasime taimed suuremasse potti, oli näha, et oataim kasvab jõudsalt ja kunagi üsna suureks, samal ajal, kui kress oli juba omadega "õhtal". 

Ma olen rohkem kui kindel, et mingi hetk suunan meie rohelised tibukesed ämmale, sest kahjuks pole ma teab mis aednik ja tema on palju osavam. Mis üldse ei tähenda, et meiepoolne panus on lõppenud - kindlasti mitte. Hoiame lastega enda nunnukestel silma peal ja õpime midagi uut aiapidamisest. 

After realising that I'm not living in apartment anymore, I figured out it wouldn't be such a bad idea to plants some seeds. Besides one day getting delicious vegetables, this would be a perfect learning way for kids to understand where our food comes from and importance of soil. We started with a kid's tiny green house where both of my girls got 3 different plants. They were excited to see how fast and strong plants were raising their little green heads. Almost a month later I replanted our babies to larger pots and they are fast to grow. When it's getting warmer our red and yellow cherry tomatoes, zucchinies, beans, basil, lettuce and radish will move to outside garden to have more room and lot of sunshine. Yumm, can't wait to get a taste of our green babies!

Have you got any plans to plant vegetables and do some gardening?



 Kas teie plaanite ka mõned seemned mulda visata? 





7 Responses to “The foolish man seeks happiness in the distance, the wise grows it under his feet”

  1. Mul on hetkel võimalik taimi kasvatada ainult rõdul. Plaanin kasvama panna sinna maitsetaimi, kirsstomateid ja paar maasikataime. Kahjuks rõdu pole päiksepoolne, aga loodan, et suvesoojus ja veidivalgust on ikkagi piisav, et natuke saaki saada :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maitsetaimed on kirsstomatid on väga hea mõte korteris kasvatamiseks. Maasikaid ma pole kunagi proovinud, kuid olen näinud piltide pealt, kui armsalt nad rõdu ehivad. Mul on ka valgusega jama lugu, et ainult maja ühel poolel on seda ja aknalauale napilt mahtusid potid ära. Mäletan, et mu vanaema tegi veel nö rõdusüsteemi aknalauale, et rohkem taimi mahuks ära. Hoian su rohelistele beebidele pöialt. ;)

      Delete
  2. uu, nii lahe postitus ja kihvtid pildid! ja kui nunnud sildid!
    mul sirguvad praegu aknalaual 3 erinevat sorti kurki, vist 6 erinevat sorti tomatit, jalapeno, 2-3 erinevat paprikat, rooskapsas, lillkapsas, apteegitill, maapirn, rukola, levkoid... lisaks nendele on veel hunnik seemneid hetkel idanemas ja siis kunagi tulevad muidugi veel sellised tegelased, keda ette ei pea kasvatama (sibul, porgand, punapeet, basiilik, salatilised jne). jah, ma olen täielik poti- ja põllumajanduse fänn ja kui jõuaks blogimiseni jälle, siis paneks mõned illustreerivad pildid ka üles :D

    Maiken - Part of me

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, aitäh!

      Jaa, kindlasti jaga pilte enda nunnudest. Kas sa plaanid nad mingi aeg kuhugi aeda või kasvuhoonesse istutada? :)

      Delete
    2. jah, kasvuhoonesse ja aeda. ning vahepeal on mu kollektsiooni lisandunud veel suvikõrvits, patisson ja maasikspinat. täna pärast tööd tulebki näpud mulda pista ja taimi suurematesse pottidesse ümber kolima hakata :)

      Delete
  3. Mina pole veel ühtegi seemet maha pannud aga plaanis on küll. Lihtsalt oli väike hirm, et äkki panen liiga vara ja siis enne kui taimed õue jõuavad on nad juba välja veninud. Homme võtangi oma seemnete hunniku kätte ja hakkan külvama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minu vanaemal oli igal aastal uus ajapidaja kalender ja seal oli täpselt kirjas, kuna tuleb seemned idanema panna - aga mõte on sul hea ja ausalt öeldes ma ise lootsin soojale Sloveenia kevadele. :)

      Delete