Saturday, March 14, 2015

Kas on ikka vaja?



Ma olen omamoodi pisike hamster - mulle meeldib kokku krahmata erinevaid ilutooteid ja teate, lugu pole parem ka toidupoes. Eriti hasarti lähen siis, kui näen soodushindu ja täiesti ununeb, kas mul tõeliselt on seda vaja. Sloveenias on odavamad hinnad kui Eestis ja, kui varem kaalutlesin rohkem hinna pärast, siis minu uuel kodumaal seda muret pole. 

Ega midagi, võtsin kõik teadaolevad ilutooted kätte ja laotasin voodile. Sorteerisin gruppidesse ehk siis:

- kasutan igapäevaselt
- pesutooted, mida kasutan tihti
- lõhnad
- tähelepanu väärivad tooted, millele võiksin lõpu teha
- tooted, mis ootavad õiget hetke
- tooted, mida üldse ei kasuta
- testrid

Mis mind ajendas inventuuri tegema on see asjaolu, et ostustasin vahetada tavapoodidest soetatud tooted kvaliteetsemate salongi või apteegikosmeetika vastu. Samas ma ei usu raiskamisse ja asjade äraviskamisse, kui on võimalus leida neile uus kodu või siiski tarvitada lõpuni. Vaatasin kriitilise pilguga üle seisma jäänud toodete hunniku ja nägin, et osad neist rändavad ämmale ja osad siiski prügikasti. Näiteks koduselt kasutatav vaha on kõige halvem ost eales ja seda ei annaks isegi vaenlasele.

Hoian edaspidi poodides südame kõva ja ei lange nii kergesti kaupmehe ahvatlevatesse lõksudesse. Muidu - kas olete tähele pannud, kui kergesti ostate uusi asju peale seda, kui hakkasite blogisid lugema? Minu puhul ei ole määravaks olnud shampoonid-kehakreemid, küll on mu meigisahtel täitunud hirmuäratava kiirusega toodetega, mida ma varem üldse ei kasutanud. Mis tähendab jällegi - tuleb ka meigile inventuur teha.

Soovitan kõigile mõistlikku tarbimist ja common sense'i - vähemalt mina püüdlen selle poole, sest elu tuleb täita ilusamate asjadega, kui selleks on ilutooted. 


Kuidas on teil lood ilutoodete tarbimisega?






8 Responses to “Kas on ikka vaja?”

  1. kodus vahatamine on väga mugav ja mõnus, aga selleks tuleb skilli lihvida :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen proovinud erinevaid vahasid ja sellega, mis ootab prügikasti, ei anna midagi lihvida. :D Muuseas kõige parem oli isetehtud suhkrusiirupiga vahatamine, sõõõu silky. ;)

      Delete
  2. Tee jah ruumi juurde! Mul siin kapi peal suur kott topsikuid, mis sinule mõeldud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiii, ei jõua homset ära oodata!

      Delete
  3. Kas sa oled proovinud vaharibasid ka? Kuidas need toimisid? Mõtlesin vahatamisele üle minna, sest žiletiga on liiga tihti vaja üle käia. Ja kuidas suhkrusiirup töötas? :) Oli seda keeruline valmistada?
    Näen üht lemmikparfüümi Light Blue, sellega meenus kohe kevad. :) Nii mõnus värske lõhn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vaharibad on vist veel mõttetumad, kui see poest ostetud vaha. Tähendab, kindlasti on häid vahasid poest saada, kuid nii pildil olev vaha kui ka need ribad lendasid kiiresti prügikasti. Pm mitte midagi ei jää külge, ükskõik, mis pidi vehkida. Lõpuks oled ainult ise üleni vahane. :)

      Suhkrusiirupiga on veidi mässamist ja soovitan poest korralikud ribad juurde osta, kuid lõpus on vaev tasutud. Siirupit on kerge teha, vaja ainult suhkrut, sidrunimahla ja vist vett ka? Googelda sugar wax ja youtubist võib leida vahvaid õpetusi.

      Ohh jah, Light Blue on nii hea ja kerge igapäevane lõhn. :)

      Delete
  4. Ma ostsin omale uhke epilaatori, mille kasutamiseks siiani hoogu võtan, olen küll üleni täis tatoveeritud aga vat karvakitkumine on ilge piin.. Ma ei kujuta ette, kuidas ma reageerima peaks kui keegi minu ligidale vahatamise mehhanisme tassiks. Raske see naise elu.. Aga see igasugu kosmeetikakräpi kogumine on mul ka halb "haigus" .. aegajalt elukaaslane võtab ette ja vaikselt tassib just minema neid ja tühjendab riiuleid :D eriti kreemide ja kehavõide näol.. Kui ei lõhna hästi - VÄLJA! ja siinkohal mul pole isegi sõnaõigust. Sisimas olen talle tänulik, et ta mu kogumistõbe ohjeldab ja piirab :P Poodides andakse kasvõi kerepeale kui peaksin midagi pikemalt jälgima jääma, mida mul kindlasti vaja pole või analoog olemas on..

    ReplyDelete
  5. Mina ise ei vahata, sest ma ei taha olla vahepeal monkey :D Küll aga olen aidanud emal jalgu vahatada ja väga edukalt.

    Aga tegin sama perioodi läbi nagu sina praegu, aasta lõpus. Sorteerisin asjad ja vaatasin kriitilise pilguga. Tegin samasuguse otsuse - kvaliteet on olulisem, kui kvantiteet.

    Müüsin odavamalt maha kõik meigi asjad, mis pole ostmisest alates kasutatud (kuid veel ei ole vanaks läinud). Müüsin ka maha lõhnad, juuksespreyd jne.

    ReplyDelete