Friday, March 27, 2015

Estonians in Slovenia

Täna oli mul teine kord minna sloveeni keele tundi koos putukaga. Nagu ka eelmine kord, võtsime kaasa värviraamatu, lisaks neiu soovil ühe kleepsuraamatu. Peale 45 minutit sai tal värvimisest küll ja andsin talle enda telefoni, kus ta mängis Candy Crushi. Terve tunni vältel sain mina süveneda õppetööse ning tema enda tegevustesse.

See organisatsioon, kus ma käin on mõeldud immigrantidele sloveeni keele õpetamiseks. Minu õpetaja rääkis, et neil on käib väga palju erineva kultuuritaustaga inimesi - näiteks täna oli seal veel üks vanem ukrainlanna (ta rääkis vene keelt ja teate, see kõlas kuidagi nii koduselt), küll teise õpetajaga. Igatahes õpetaja on mul tore ja tunnid pole igavad. Eriti meeldib mulle see, et peale minu pole teisi õpilasi ehk siis töö on pidev ja mul, kui uinuval kaunitaril, pole aega lasta mõtetel rändama minna. 


Hullumaja, mis vihm, meid täna tabas! Plaan oli minna erinevatesse toidupoodidesse, kuid pidin leppima ühega, millel on maaalune parkla. Sel ajal, kui ma panin last turvavööga kinni, ja mul oli vihmavari kuidagi vildakalt peakohal, jõudsin juba ära vettida. Ja kui nii oleks iga poe juures olnud.. 

Aga mina ootan vapralt homset, sest ilmataadi järgi peaks päike taevas sirama ja meile tulevad eestlased külla. Nagu ikka on osad haiged ja osad on reisil, kuid kaks perekonda on siiski tulemas. Plaan on grillida ja külalistele kartulisalatit teha - no kuna siis veel saab sellist gurmeerooga pakkuda! Pühade tõttu pikeneb nädalavahetus kahe päeva võrra ja hoidke mulle pöidlaid, et hea ilm sellega kaasa tuleb.



Today was my second time to visit slovene class and again my lovely bug was there to join me. She spent one hour coloring a book and in the end I gave her my phone (hoping she would level my Candy Crush!). After class we ran to the car and it started to pour heavy rain. I got wet even with an umbrella! So I decided to skip my plan to visit different stores and picked one bigger mall with  an underground parking. 

Coming back to my slovene class. It's held in Novo Mesto at organisation that helps immigrants study slovene. People who take these classes are from different cultural backgrounds and I am quite sure that I am the first estonian there. Anyway so far I like the classes and my teacher is fun and I am enjoying our slovene class together. At first I had doubt if I would survive one hour with boring slovene language, but nope, I never had the change to feel bored. 




Enough of slovene language and slovenians cause tomorrow bunch of estonians are going to conquer Šmarješke Toplice! So far I know five estonian families around me and two or three of them are going to join our grilling party. To be honest none of my friends have visited our place which means I am very excited to host a little party. It's like a training before wedding when there will be even more estonians here.

How are you going to spend your weekend?




7 Responses to “Estonians in Slovenia”

  1. Niiiii armas plika :)

    ReplyDelete
  2. tahaks ka kartulisalatit nüüd, ja šašlõkki ja grillvorste :D lepin vast homme õunakoogiga siiski. aga meil ka täna sadas ja kontorisse tungis selline eriti mõnus värske vihma (või mulla...) lõhn. selline nagu tavaliselt suviti vihmadega kaasneb. aga jäine tuul rikkus muidugi selle suvise variandi täitsa ära.

    Maiken - Part of me

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vihma lõhn on tapvalt hea!

      Ma pakun, et sa sööd terve suve jooksul rohkem sasserit, kartulisalati ja grillvorste kui mina järgmise 5 aasta jooksul. Kuid hetkel see sind kindlasti ei lohuta. :P

      Delete
  3. Kui ma ükskord suureks kasvan, sõidan ka sulle külla ja toon Eesti shokolaadi ja musta leiba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiiii, tule! Suureks kasvad? See on siis nagu, et paisud suureks või? :D

      Delete
    2. mkm, kui ma vanaks ja rikkaks saan, et reisida :P

      Delete