Thursday, March 05, 2015

Eneseabi motivatsiooni leidmiseks (jeerum, kuidas see praegu ära kulus!)

Mul pole kunagi olnud probleemi sellega, et ma ei tea, mida kirjutada blogisse. Mitte kunagi! Pigem on see, et ideid on mitu ja pean end tagasi hoidma, et blogi äär ei ajaks üle. Hetk tagasi vaatasin läbi kõik viimased pildialbumid, mõtlesin uutele ja huvitavatele retseptidele ning leidsin, et mul pole jätkuvalt õrna aimugi mida siia kirja panna. Selline motivatsioonipuudus puudutab ka ülejäänud tegevusi mu elus ning mida rohkem ma tegevusetult passin, seda õnnetumaks muutun. Õnneks leidsin ma piisavalt motivatsiooni, et otsida probleemile lahendust (alustuseks sobib suurepäraselt!).

Mida võiks siis teha motivatsioonipuuduses?

Suuna energia ühele ülesandele. Kerge öelda, raske teha, mainin mina selle peale. Viimasel ajal mulle meeldib endale kohe ekstra koormaid turjale võtta ja siis ei jõua ära kiruda, kui see kõik hakkab mind kurnama. Lõpuks jõuan sellisesse punkti, kus ei jõua reaalselt mitte midagi ära teha. Seega võtan esimest soovitust arvesse ning üritan tegeleda esiteks kõige olulisemaga ning suunata vähem energiat pudi-padisse.

Otsi inspiratsiooni! Eile käisin üksi metsas jalutamas. Mitte kiirustades, vaid rahulikult, kuulates linnulaulu ning hingates ühes unises rütmis loodusega. Ütleme nii, et hakkas parem. Veidi häirib see, et õues on kolehall, ma olen selline päikesepatareiga inimene, kes vajab kasvõi hommikust paitavat päikesekiirt, muidu ei hakka tööle. Just sellest on viimasel ajal puudus. Jalutamine aitab mind ideede puuduse vastu, kuid et leida motivatsiooni õppimiseks, pean otsima seda va inspiratsiooni mujalt. Nõuanded on siinkohal teretulnud.

Erutu! Naughty, naughty you might think.. Erutumise all on mõeldud seda, et võiksid olla üdini rõõmus ning energiat täis mõne eesmärgi tõttu. Isegi, kui see on midagi väga igavat, peaks võtma südameasjaks selle pärast olema rohkem erutatud. Või vähemalt üritada. Minu puhul aitab see, kui ma mõtlen kõikidele positiivsetele omadustele, mis seostub antud eesmärgiga ja siis tunne, kuidas rinnus hakkavad liblikad lendama.

Asenda negatiivsed mõtted positiivsetega. Vaikselt, kuid järjepidevalt tuleb kriitilised ja negatiivsed mõtted purustada nagu putukad. Kas oled tähele pannud, kuidas optimistlikud ja säravad, veidi head in clouds inimesed on pidevalt õnnelikud? Nii palju on kinni meie mõtlemises ja selles, kuidas tahame maailma näha. See punkt on koht, kus ma pean enda kallal tõsist tööd tegema ja ühe jonnipunni endast välja piitsutama. 

Mõtle vähem! Ma ei mõtle nüüd seda, et ei tohiks analüüsida otsuseid enne nende vastu võtmist, kuid kas sulle ei tundu, et me teeme seda liiga palju? Ja selle aja, mis me kulutame mõeldes, kas teha nüüd veidi trenni või passida arvutis ja mõelda selle peale, kas ikka tõesti trenni teha, oleks ammu juba dressid seljas ja tossud jalas. You get me? Kasutan populaarselt Nike'i sloganit ja ütlen - just do it! Jällegi - pean tegema tõsist tööd, et raputada endast välja kahtluseuss ja mugavuseuss ja laiskuseuss.

Lisaks eelnevatele soovitustele on veel palju erinevaid viise, kuidas nakatada end motivatsioonipisikuga. Näiteks alustada ülesannetega pisikese sammu haaval - loen täna keemia konspekti pool tundi, homme juba tund jne. Võttes ülesandeid aluses kergelt, on 100% kindel, et sa ei feili, mis on hea viis tunda edukana. Kui täna ei runne, et motti oleks tulnud, loe uuesti soovitusi või mõtle enda eesmärgi peale ja see aitab paremini fokusseeruda. Ära unusta, et meil kõigil tuleb pisikesi tagasilööke, seega ära lase eesmärgil kaduda, hoia sel alati silma peal ja mingi hetk tõused jälle fööniksina tuhast - KAPOWW!

Aitäh, et võtsite aega mu postitus läbi lugeda! Vähemalt mina tunnen, et sain mõtted enamvähem ritta seatud ning hakkan tööd tegema nende punktide kallal, mis mind kõige rohkem puudutavad. Ehk siis rohkem positiivsust, tegutsemist ja vähem ülemõtlemist. 

Need kaks nööbikest teevad mu tuju alati heaks. :)





7 Responses to “Eneseabi motivatsiooni leidmiseks (jeerum, kuidas see praegu ära kulus!)”

  1. Ära nüüd pahanda, aga tuleb megapikk kommentaar, sest ma olen motivatsiooni- ja enesedistsipliiniraamatute suur huviline, sest mul on endal pidevalt raskusi enda tööle sundimisega. Võtsin alles hiljuti netikursust teemal "Kuidas paremini õppida" ja seal käsitleti ka suures osas seda, kuidas iseennast motiveerida, sest ainult sunniga ei tee kaua midagi. Selle esimese asjaga mõeldakse tavaliselt eelkõige seda, et blogipostituse kirjutamise ajal ei käi vaheldumisi facebookis ja postimehe netilehel, nagu mul kombeks on, vaid kui võtad 30 minutit blogipostituse tegemiseks, siis keskendudki sellele, mitte ei tee sadat asja korraga. Minu jaoks on see väga raske, sest ma olen paadunud multitaskija, kuigi kõik teadlased kinnitavad kui ühest suust, et see on ajule tegelikult kurnav ja pikas perspektiivis saavutab inimene vähem.

    Aga seda õpetati seal kursusel ka, et always eat your frogs first - ehk siis esimese asjana tee igal hommikul see kõige suurem ja olulisem ära, millest pikas perspektiivis kõige rohkem kasu on, see annab sulle teatud boosti ja on väikseid pudinaid lihtsam teha. Kerge öelda, raske teha, aga tegelikult mõjub küll.

    Ja siin kirjutasin ma pikalt ühest üsna heast raamatust, nii et siit saab vajadusel ka nippe: https://rameshwar.wordpress.com/2015/02/15/mis-ma-sellest-raamatust-siis-oppisin-tahtejoud-ftw/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh, aitäh, aitäh! Pean tunnistama, et mulle meeldib, kui pole üksi taolistes probleemides ja veelgi rohkem see, kui keegi on juba astunud sammukese lähemale probleemi lahendamisele nagu sina. Sain tänu sinu postitusele mõtted veelgi rohkem ritta seotud, nüüd üritan end kindal kursil hoida.

      Delete
  2. Heh, elu on ikka naljakas. Mul on praegu samasugune periood käsil ja ma tean, et isegi kui muidu on seis parem, siis mul on ka alati olnud probleemi selle motiveeritud olemisega. Aga mis kõige naljakam, ma kaalusin sarnase postituse tegemist :P Aga kuna ma ei leidnud neid häid soovitusi või mõtteid nii palju, kui sina, siis ei hakanud tegema. Nii, et aitäh sulle! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma arvan, et see on täiesti okei, kui ka sina sellest kirjutad. Vähemalt mul said mõtted rohkem ritta ja loodan, et hakkab nüüd looma. :D Soovitan külastada ülevalolevat Rentsi linki, leidsin sealt vastuse motivatsiooni olemusele!

      Delete
  3. Kevad on tulemas, varsti energiat tuleb uksest ja aknast, olen ise samuti päikesepatareiga. :)
    Just lugesin kellegi postitust ja tundus, et sobib siia ka - "Inimesed ütlevad tihti, et motivatsioon ei kesta igavesti. Kuid samamoodi ei kesta ka vanniskäik igavesti. Sellepärast me seda igapäevaselt teha soovitamegi." ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ojaaa, ma ootan seda kevadet juba detsembrist peale, nina vastu akent. :)

      Heh, vahva ütlus. :)

      Delete
    2. Eks need motivatsioonipostitused on head aga samas reaalsusesse on neid ikkagi raske rakendada. Hetkel on pigem olukord selline, et terve päev otsa teen midagi ja õhtul on tunne, et mitte midagi pole jõudnud ära teha, sest kohustusi on lihtsalt nii palju (ja pikaajalisi). Ja siis lõpuks ongi tunne, et mida ma raban, kui tulemusi pole näha - mõne minuti nukrutsen ja loen mõned blogipostid ja tegutsen siis edasi. Kui siin eelnevalt on välja toodud, et peaks tegema vaid ühte asja korraga, siis mulle isiklikult väga meeldib multitasking. Arst nõuab, et ma puhkaksin aga ma tõesti ei oska mõtteid välja lülitada, mis takistavad mul lihtsalt n-ö niisama olla ja.. vist ka puhata? :)

      Delete