Thursday, January 08, 2015

Teeme nahale pai

Kui me maale kolisime, siis enamik aega kasutasin pesu pesemisel Arieli ja Lenorit, sest siin oli seda ette varutud juba tohututes kogustes ja mõtlesin, et milleks hakata midagi muud ostma. Kahjuks jõudsime nüüd sellisesse kohta, kus ma eales ei taha neid pesuvahendeid kasutada. Päris tihti on mu peanahk väga kuiv ja sügelev, ning pean seda õlitama. Lastel märkasin jalgadel ja kätel kuivemat ja krobelisemat nahka, kui tavaliselt.

Hetkel teen puhastustööd ja vahetan enamik kodus olevaid kodukeemiaid, kosmeetikat loodus- ja nahasõbralikumate toodete vastu. Ma loodan, et teile pakub samamoodi huvi see, kuidas valida võimalikult ohutuid kodukeemiaid, sest tulevikus räägin rohkem nendel teemadel.



Esimesena vahetasin välja pesuvahendid ehk siis pesugeeli ja pesupehmendaja. Minu valikuks sai Kanada ettevõtte Attitude tooted. Kodulehel leidsin pika nimekirja paljudest headest omadustest, mis seda toodet kiidavad:

- ei sisalda kantserogeenseid koostisosi
- ei sisalda 1,4-dioksaani ja etüleenoksiidi
- EcoLogo sertifikaadiga
- biolagunev
- taimsed koostisosad
- naturaalsed lõhnaained
- puuduvad optilised kirgastusained
- pole katsetatud loomadel

Attitude pesuvahendi puhul on pindaktiivsed ained toodetud kookospähklist ja maisist. Ehk siis kõik koostisosad on taimsed ning naturaalset päritolu. Ma ei tea, mis lõhnaained on nad siia purki pistnud, kuid ma pole kunagi veel nii hästi lõhnavat pesuvahendit proovid - ma võrdleks Attitude Wildflowers pesugeeli isegi parfüümiga.

Üks pluss on veel see, et sama koguse tootega saab pesta palju rohkem kordi kui mõne teise tootja puhul. Näiteks Froschi sama suur pesugeeli pudel on mõeldud 20 korraks, Attitude'i geel, aga 36 korraks.

Ma olen väga rahul selle tootega ning Attitude pesugeel peseb sama hästi kui iga teine siiani kasutusel olnud vahend. Ainuke faktor, mis mind häirib on see, et kui toode on tehtud Kanadas, siis on sel üsna pikk maa tulla Sloveeniasse. Ehk siis, kas mul on vaja, et minu trussade pesemiseks lennutatakse/ sõidetakse suurel ookeanil pesuvahendid koju või peaksin ma hoopis ostma kohalikku toodet? Meel kisub pigem viimase peale.

Mina, ilgelt uudishimulik, ökokalduvustega, ootan innukalt, et räägiksite milliseid ainult kõige sõbralikumaid pesuvahendeid kasutate teie? Või oskate mõnda Euroopas toodetud pesuvahendi sarja soovitada?





21 Responses to “Teeme nahale pai”

  1. http://www.ecos.com/ ehk Earth Friendly Products - ma olen tahtnud pikemat aega neid proovida ja tean, et kuskil on meil lausa esinduspood olemas. Ükspäev aga märkasin neid ka kodupoes, seega õige pea leiab mõni pudel sealt ka tee minu koju. Tean ka inimesi, kes Eestis sellega tegutsevad ja julgen nende soovitusi kuulda võtta (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii hea on kuulda, et sellised tooted jõuavad suurematesse poodidesse ja enam ei pea tikutulega neid otsima. :)

      Delete
  2. Mina Eestis kasutan Neutrali sarja pesugeeli ja nõudepesuvahendit, skandinaavia kraam. Toimib hästi, nahk on mul ja lapsel nüüd korras ja vahend ei reisi kaugelt kohale :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lugesin Neutrali leheküljelt, et lõhnaained suurendavad allergiariski, isegi siis, kui need on looduslikku päritolu. Seda on küll hea teada ja edaspidi valin lõhnatud tooted. Pean nüüd otsima, kas keegi neid siin ka müüb. :)

      Delete
  3. http://www.seventhgeneration.com/ praegu kasutan selle firma puhastusvahendeid, aga plaan on ule minna www.drbronner.com ja teha ise koik puhastusvahendid kasutades ka eetrlikke olisid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Need DrBronneri tooted on nii tuttavad, nagu oleksin kuskil supermarketis näinud. Muuseas, kui ma otsisin taimepõhiste pindaktiivsete ainete kohta, siis leidsin artikli, mis ütles, et kõige parem on teha vana hea (pesu)seep koduselt. Võid mulle kirjutada, kuidas sul see isetegemine läheb!

      Delete
    2. www.drbronner.ee

      Delete
  4. Kahjuks online variantidega aidata ei saa, aga Eestis ostan lahtist pesugeeli mahepoodidest. Põhjuseid on mitu: 1) kasutusel on mahe, nahale õrn ning loodusele mittekahjulik pesuvahend sertifitseeritud mahekaubandusest 2) kuna ma ostan seda lahtiselt, siis ei tekita ma plastmassijääke juurde, vaid kasutan sedasama plastikust pudelit iga kord.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kusjuures selle peale ma ei tulnudki! Ja kui sa nüüd kirjutad, siis paneb ikka mõtlema küll, kas mul on vaja iga kord uut ilusa pildiga pudelit - mkm.. :)

      Delete
  5. Meeldiv on lugeda, et aina rohkem ja rohkem inimesi mõistab, et masstoodang ei ole tervisele ohutu. :) Ma ise kasutan sellist pesugeeli nagu "Balance". Pakendil on kirjas, et toode ei sisalda fosfaate, värvaineid ega allergeene. Tahaks loota, et see on ohutum kui nt Perwoll, mida eelnevalt kasutasin.

    Nagu siin keegi eelnevalt kirjutas, olen samuti mõelnud, et võiks ise pesuvahendit teha Dr. Bronneri kastiilia seebist (ingl. kl. castile soap). Nii kahju, et Eestis selle firma toodangut kuskil ei müüda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. See "Balance" kõlab tunduvalt tervislikumalt kui Perwoll - mida ma ise ka kunagi kasutasin. :)

      Dr.Bonnerit on ehk Iherbist leida?

      Delete
    2. www.drbronner.ee

      Delete
  6. Kasutan juba pikemat aega mahedaid pesuvahendeid. Siin Tartus hangin puhastusvahendid - Lõuna-Eesti ökokeskusest, biomarketist, Prismast ja Kaubamajast. Tulevikus plaanin aga kindlasti ära proovida ise tehtud puhastusvahendi. Enne aga loen siin kõik kommentaarid läbi, sest ma olen väga-väga huvitatud sellest teemast.
    Ootan selliseid postitusi veel ja veel Jaanika!
    *ps! kahju, et Sa Eestis ei ela.. kutsuksin su teed jooma ;)
    Päikest!
    pss. ootan Sind ka enda uude harmoonilisse virtuaalsesse pessa külla - http://harmooniateekond.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja neid postitusi tuleb veel! :) Ma küll ei läinud ökoemmeks, kuid mind huvitab aina rohkem, mida meie igapäevane söök, kodukeemia sisaldab. Ning kui etikett on nagu Mendelejevi tabel, siis see toode jääb edaspidi riiulisse.

      Aww...ma tuleksin heameelega sinuga teed jooma ja juttu puhuma. Ehk siis järgmine kord, kui ma Eestit külastan? :)

      Ma ei teadnudki su uuest lehest, kindlasti astun läbi!

      Delete
  7. Ma kasutan kas pesupähkleid või Neutralit või MiniRisk või Meyer :)
    Pähklid siis igapäevaselt ja ülejäänud kolmest on üks tavaliselt ka kodus olemas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen kuulnud pesupähklite kohta, kuid tundub et tuleb onu googlit nüüd külastama minna. :P

      Delete
  8. S.K

    Mina kasutan Norwexi tooteid, hetkel küll pesupulber pole proovitud kuid poest enam mingeid svamme- puhastusaineid jne ei vaja ega osta. Usun et nii mõnigi blogi on neid välja toonud;).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kodulehe järgi Norvexit Sloveenias pole, kuid kindlasti otsin blogidest selle nime kohta. :)

      Delete
    2. See toimib nagu tupperware, eestis neil ka kontor ent tellimused tulevad lätist otse koju (dpd 3 eur).
      Soovitan stardikomplekti soetada, see klaaspesulapp on imeline. :))) Ei mingeid vahendeid, ideaalne abimees ka peeglite jm läikivate pindade puhastamiseks;).
      Siit saab lisaks lugeda: http://tikriblogi.net/2012/05/20/kogemused-norwexiga/ (kogemused kommentaarides).

      Delete
  9. Mina pesen tumedat pesu pähklitega ja heledat Ecoveriga + villast Ecoveri villapesugeeliga.

    *nõudepesumasinasse olen erinevaid ökovahendeid (Ecover, Sodasan jne) proovinud aga mulle meeldivad Müller'ist nende bioBlink sarja tabletid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seda on hea kuulda, sest me planeerime varsti nõudepesumasin osta. :)

      Delete