Thursday, January 29, 2015

T-särgi uus nägu

Mina olin maailma suurim kaltsukafänn, kuni kolisin Sloveeniasse. Ja siin on sellised kurvad lood, et second hand poode pole või need on vintage poe nime all ning müüakse igivanu riideid üüratu hinna eest. Seega minu valikuks on enamasti odavketid H&M. Eriti, mis puudutab lasteriideid.

Eelmisel nädalal varusin lastele hunniku T-särke. Osad ostsin hinnaga 1 €, osad 2,5 € ja "kallimad" 3 € eest. Noppisin välja mõned pildita pluusid, et sinna ise midagi vahvat meisterdada. Muretsesin aasta tagasi isegi tekstiilivärvid ja need istusid vahepealt nukralt sahtlis.

Nagu ikka surfasin Pinterestis ja leidsin paar head ideed, kuidas tekstiili kaunistada värvidega, kuigi mulle tundus, et paljud mõtted kippusid korduma. Mina võtsin kasutusele kaks lihtsat, võiks isegi öelda üliülilihtsat meetodit, et anda T-särgile uus nägu.

Pliiatsitrükk

Vahendid: kustutuskummiga pliiats, valge ja roosa värv, paber, pluus.



Voltisin A4 paberi pooleks ja lõikasin sel moel sümmeetrilise südame välja. Asetasin südame pluusi keskele ja dippisin pliiatsi kustutuskummi poole värvi sisse. Edasi tegin täpid südame kõrvale ja natu ke ka äärele. Alustasin tumeroosast ja lõpetasin peaaegu, et valge värviga. Ma arvan, et kasutasin seal nii 4 erinevat varjundit. Mida heledamaks läksid toonid, seda kaugemale trükkisin. 



Pluus sai küll Anetele, kuid Anne Mai oli nõus ka sellele pluusile modelliks olema. Kuid Anne Mai samasugusele T-särgile lõikasin ma välja kaks jänest ning porgandi ning proovin teha rohelise, kollase ning roosa värviga. Lisaks on veel üks must pluus ootel ning selle ehk teen täpiliseks.

Kartulitrükk

Vahendid: kartul, nuga, valge värv, pluus.



Mul on kodus üks suur kassifänn, sellepärast polnud raske mõelda, kas lõigata kartulist välja südameid, ringe või hoopis midagi muud. Kartulitempli tegin üsna väikse, et tippida rohkelt kassikesi. Pinteresti lehel värvisid osad hiljem pintsliga kassi üle ja lisaks maalisid vurrud, silmad vms. Mulle aga meeldis rohkem, et tempel jättis kassi seest heledamaks ja randi ümber. Veidi küll tuli pritsmeid, kuid ähh, ongi huvitavam ja rohkem diy-nägu.



Vot nii lihtne ongi T-särkide kaunistamine. Kas olete proovinud mõnda muud meetodit?




9 Responses to “T-särgi uus nägu”

  1. Hehee, kui tore tulemus! Tegin just praegu ise peamiselt bodidele aplikatsioonide lisamisest postituse :) See südame idee on mulle ka silma jäänud, aga kartulitrüki mõte on ka väga vahva. Kas värv nö kartulimahlaga kuidagi ei lahjenenud või ma mõtlen, et kuidas ta pesus vastu peab?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Üldse mitte! Kartul püsis kenasti kuivana, kuigi meil on üsna vesised kartulid see aasta. Suvel oli päikest väga vähe. Lisaks ma ei koorinud tervet kartulit, vaid ainult otsa. Värvi peaks tegelikult kaks korda kasutama, kuid mulle meeldis see efekt ja jätsin nii. Eelmine aasta tegin ka paar särki ja isegi ühe kihiga ei tulnud pesus värv maha. Vot just nii kange. :)

      Delete
  2. Mina ei saa aru, kas ma olen pime või pole lihtsalt sattunud HMs ühevärvliste särkide otsa. Otsi kui tikutulega taga.....
    Väga lahedalt on välja tulnud need särgid. (Y)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh!

      Sa otsi neid riideid, mida müüakse kolm kahe hinna eest. Need on tavaliselt ilma piltideta. Samamoodi nagu Lindexis. :)

      Delete
  3. Olen pannud särgile nii pitsi kui satsi ja patika on proovimise järjekorras.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kõlab uhkelt. Mis asi see patika on? Google ei andud tulemusi. :)

      Delete
  4. Nii ägedad särgid! Kasside oma on lemmik :) Kas värv kuivades kõva ei jäänud?
    Minu kevadine särkide tuunimine on siin:
    https://mutukamoos.wordpress.com/2014/04/23/5-ideed-laste-t-sarkide-varskendamiseks/
    Ma vist katsetan järgmisel korral ka seda pliiatsitrükki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ühe kihiga oli täitsa ok. ;) Vähemalt lapsed pole kurtnud. Ehk sul oli see lugu, et valisid kuldse värvi? Need kuldsed-hõbedased-glitterid ongi pisut karedamad. Vaatasin su postitust ja need taskud ja nööbikesed on imearmsad! Jällegi midagi, millega isegi mina saaks hakkama. :)

      Delete
    2. Mul oli jah kuldne.
      Ja googelda batika nõrga b-ga ;)

      Delete