Sunday, January 04, 2015

2015 ja planeerimine



Kui mul oleks peale Jaanika veel mõni nimi, siis üks nendest võiks olla Hajameelne või Unistaja, või Peapidevaltlaiali. Sellepärast oli mul varem raskusi püsivusega, kuid see blogi on hea näide sellest, et olen ennast kokku võtnud ja töötan eesmärkide nimel. Seekord tutvustan kahte abimeest, mis aitavad mind hoida rajal ja üks neist on veel üpris värske, kuid jõudnud ennast 100% tõestada.

Evernote pole kindlasti võõras programm, kuid mina sain sellega tuttavaks alles siis, kui töötasin EQUA-s. Tegemist on tasuta programmiga, kuhu saab päevade kaupa kirja panna enda märkmeid, ülesandeid, ideid. Eriti meeldisid mulle need kastikesed, kuhu saab panna linnukese, kui ülesanne täidetud. Evernote'i on võimalik ka upgrade'ida (keegi nüüd pakub hea asendussõna eesti keeles). Makstes 5 $ kuus on võimalik endale saada preemium konto ning firmadele sobib eriti hästi nende ärikonto, mille läbi on võimalik tervel meeskonnal ühendust hoida. Kuid tavalisele kodusele kasutajale on tasuta versioon suurepärane. Lihtne ja mugav, ning Evernote'i saab kasutada ka äppina telefonis.

Ma olin valmis endale tegema isikliku Evernote'i uueks aastaks, kuni ma nägin, et endine töökaaslane andis välja motiveeriva planeerija. Kui muidu ma pole eriline "näen sotsiaalmeedias uut toodet, pean selle endale saama" inimene, siis seekord oli lugu vastupidine.

See planeerija oli täpselt puudu minu sisukast 2015 aastast, sest:

- seoses pulmadega soovin kaotada kaalu ning märkida üles kellaajad, toidud, portsjonid
- jällegi seoses pulmadega tahan jaotada ettevalmistused nii, et need ei kuhjuks ühte kuusse
- ma olen viimased aastad seedinud endas ideed luua bränd ja ettevõte, ning mul on vaja pidevalt teha tööd selle kallal ning hoida progressil sima peal
- blogida kindlatel teemadel läbi aasta (vahepalaks jooksvatele postitustele)
- olla alati samm eespool suurematest sündmustest, mis annab mulle võimaluse jällegi jaotada tööd.

Very Beautiful & Smart planeerija on kõigest nelja päevaga selles uues aastas jõudnud saada mu suuremaks lemmikuks kui nutitelefon. Ausalt mul oli juba meelest läinud, kui kaasahaarav on päriselt enda käega kirjutada ja, kui palju suurem on selle väärtus, kui tavalisel wordi dokumendil.



Miks VB&S märkmik saab mu 2015 aasta vaieldamatuks kaaslaseks, on sellepärast, et:

- alates esikaanest kuni viimase leheküljeni sisaldab see motiveerivaid tsitaate. Olen kirjutanud neid juurde ja miskipärast on tsitaatidel lausa maagiline võime panna endasse uskuma
- planeerija algusesse sain märkida suuremad ja väiksemad eesmärgid 2015. aastaks - kuigi alguses tundus, et mida ma sinna ikka kirjutan, on praeguseks kaks lehte täis
- iga uus kuu algab lehega, mis annab märku millegi uue saabumisest (mõnikord on nii kiire, et selliseid asju ei märkagi) ning mina kasutan selle lehe ühte poolt, et märkida ülesanded, mida kindlasti pean täitma selle kuu jooksul
- viimased leheküljed on kui mustand uute ideed kavandamiseks ning ruumi on seal küllaga
- VB&S planeerija küsib aasta lõpus, kuidas läks 2015 korda ja, muid küsimusi, mida iga vähegi ambitsioonikas inimene peaks endalt küsima.

Very Beautiful & Smart brändi ja planeerija loojaks on Stella Korošec. Tema on see inimene, kes astus ühe suure sammu lähemale enda unistuste püüdmiseks, ning luues sellise motiveeriva märkmiku, on ta aidanud ka kõiki teisi, kes soovivad enda elus midagi korda saata. Vähemalt mina olen talle väga tänulik, sest peale selle planeerija, oli tema see inimene, kes oskas mind motiveerida ja uskus mu võimetesse. Vot, see on üks korralik enesekindluse boost!

Lisaks planeerijale pakub Very Beautiful & Smart "to do list" väljaprinditavat lehte, mida on võimalik soetada VB&S Etsy lehelt.


Milliseid planeerijaid teie kasutate? 







6 Responses to “2015 ja planeerimine”

  1. Oi, ma olen Evernote'i fänn! Mul seal vist pool elu :) Hetkel kasutan küll tasuta versiooni, kuid kaalun prole üle minna. Kas sa kasutad tasulist ja kui jah, kas on raha väärt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meil oli see business pakett ja, kui ma oleksin ülemus, siis jube lihtne töötajatel silma peal hoida. Kahjuks ma ise pole pro versioonile läinud, kuid sellise hinna eest ma kaua ei mõtleks, kui oleks seal aktiivsem kasutaja. :)

      Delete
  2. Ma teen oma märkmikesse ja raamatutesse nende samade LYRA pliiatsitega märkmeid. Nii armas! Mina olen täielik märkmiku-inimene. Vahel kleebin neid ilusamaks ja täiendan igasuguste teiste lehtedega :) PS. Piilu ka Stellariumi advendikalendri võitjate nimekirja. Sa oled midagi vist maha maganud :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, kui lahe! Kas sa hiljem võtad neid märkmikke välja ka,loed ning itsitad? Ma arvan, et seda planeerijat on mul hiljem väga tore vaadata.

      Oii, Stella! Seekord pean su küll kohvile või shampanjale viima. :)

      Delete
    2. Ma pidasin kümme aastat päevikut. Mitte iga päev. Kuid vahel ka iga päev. Ja tead... Seal on kirjas mured, rõõmud, naljad, Rene esimesed sõnad ja muu, mis tol ajal ja praegugi näib tähenduslik... Kuid aastaid hiljem lugedes hakkab ka pisut hirmus. Sest tegelikult joonistub suhetest ja sõprustest välja mingi muster. Midagi, mida sa näed vaid siis, kui loed aastaid jutti ja loed päevikut, kus oled olnud iseendaga ja sündmusi kirjeldades aus. Vahel leiad mustreid, mis on isegi kurvad, kuid need annavad erinevatele küsimustele vastused. Seega -kahe otsaga asi... Nagu kõik asjad siin elus! Vastuseks Sinu küsimusele - vahel ka itsitan! Sinule soe kallistus siit talvisest Tallinnast.

      Delete
    3. Mul on vist see lugu, et päevik on alati olnud, kui rõõmu ja nooruse ja veidi ka rumaluse sümbol, mida sai keskkooliaastatel kõige rohkem kirjutatud. See planeerija on mul üle pika aja selline, kuhu saan ise kirjutada. Miks ma küll nii kaua ootasin?

      10 aastat on väga pikk ja miskipärast mulle tundud sa selline inimene, kes lihtsalt peab kirjutama. Sinu sulg on muidugi hästi libe ja meeldivalt loetav. Nüüd, kui sa ütled, et mingid asjad korduvad ja on kui mustrid, siis see on väga tõsi. Ennekõike, kui oled endaga aus olnud, on hiljem võimalus seda välja lugeda.

      Soojad kallistused lendavad just sinu poole!

      Delete