Friday, December 05, 2014

10 kodust kingitust: vürtsikas snäkk

Oops, ma ei tea, kuidas küll nii juhtus, kuid tänane kingitus on jällegi selline, mida saab süüa. Ehk sellepärast, et mulle meeldib söök? :P Tegelikult on põhjus lihtne. Ma olen see inimene, kes heameelega ei kingi teistele esemeid, milles ma pole kindel, et neile see üldse meeldiks. Igaühel on enda maitse, kuidas ta soovib kodu ehtida ja mõnikord on raske sõbra maitset tabada. Mis üldsegi ei tähenda, et ei võiks vanavanemaid ja kallimat üle valada selliste kingitustega. Nad on juba puhtalt sentimentaalse väärtuse pärast õnnelikud. Who cares, kui ei sobi elutoa vaibaga. :D

Seekordne kingitus on maiusroog, mis on mõnusalt jõuluhõnguline ja vürtsikas. Kuigi seda saab vabalt osta poest, on maiust ülilihtne teha ise. Ja kindlasti palju odavam ning tegemise ajal tuleb ju ka degusteerida. ;)



Vürtsikad pähklid


3 topsi* mandleid või kreekapähkleid

1 suurem munavalge
1/4 topsi valget suhkrut
1/4 topsi pruuni suhkrut
1/2 tl soola
2 tl piparkoogi vürtsi segu või 1 tl kaneeli, 1/2 tl ingveripulbrit, 1/2 tl riivitud muskaatpähklit

*Kasuta just nii suurt topsi/ klaasi, kui leiad, mina võtsin nii 200 ml klaasi

Eelkuumuta ahi 150 kraadini. Vahusta munavalge kergelt vahtu ning lisa vahule pähklid. Sega teises kausis kokku suhkrud ja vürtsid, sool ning vala pähkli-munavalge segule. Sega kõik komponendid omavahel. Kata ahjupann küpsetuspaberiga ning puista pähklid sinna üksteisest võimalikult kaugele.

Pista ahju keskmisele kõrgusele ja jälgi. Mina tobu panin alguses liiga kõrge temperatuuri, sest vaatasin teist retsepti, seega soovitan ka selle kuumuse juures ahjul igaks juhuks silma peal hoida. Pähkleid hoia ahjus kuni 30 minutit ja vahepeal võiks neid segada. Kui sulle tundub, et ahi küpsetab kiiremini, siis võid maiuse varem ahjust välja võtta.

Lase pähklitel plaadiga võrel (kõrgemal alusel) jahtuda ning hiljem murra jahtunud pähklid katki (tänu suhkrule on pähklid omavahel veidi kinni kleepunud). Vala vürtsikad pähklid meeldivasse anumisse, klaasi või kilest kinkekotikesse, ning tee magusasõbrale mõnus kingitus.

Ja minu kapiäär aina täitub kingitustega.. :)







8 Responses to “10 kodust kingitust: vürtsikas snäkk”

  1. See on nii hea idee, kuidas ma varem selle peale ei ole tulnud. Kindlasti laheb tegemisse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi, tundub, et minu projekt on juba mitmekordselt õnnestunud. ;) Mul läks täna teine pannitäis, seekord võtsin ette mandlid.

      Delete
  2. Tallinnas müüakse Olde Hansa kaneelimandleid ja mu tütar alati nuiab neid. Nad pakuvad neid tänaval inimestele lahkelt ja üks mis kindel: seal teeb mu preili alati peatuse. Neid proovin nüüd kodus ise teha. Aitäh jagamast!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes siis neid häid Olde Hansa mandleid ei teaks - nende lõhn ulatub juba kaugele ja korraga pakuvad noored neiud neid proovimiseks. Ja tõesti on head! Kui sulle meeldivad sellised rohkem vürtsikamad, siis võib suurendada vürtside koguseid.

      Delete
  3. Super maitsvad näevad välja! Super ideed kingitusteks ja muidu ilusad fotod ka. :)

    www.mirjamkris.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Väga maitsvad on! Pidin kiiresti ära pakendama, sest pidevalt käis keegi köögis neid söömas. :D

      Aitäh!

      Delete
  4. Kadedaks ajab kui ilusaid asju sa teha oskad ja neid üles pildistada! :) Need vürtsikad pähklid on nii head aga endal pole kunagi "päris see" välja tulnud neil kordadel kui olen üritanud teha.

    ReplyDelete
  5. oiii, need on nii head! mina teen neid alati suguvõsa lastele kingituseks ja voldin/keeran neile jõupaberist tuutud - sellistes on nad kohe eriti ehedad :)

    ReplyDelete