Saturday, December 06, 2014

10 kodust kingitust: ribana kaša

Mida rohkem ma mõtlen välja erinevaid ideid, mida teile pakkuda, seda rohkem nuputan ka seda, millised on need kingitused, mis oleksid ideelt kavalad, kuid hinnalt odavad. Sellepärast tulin välja sellise söödava kingitusega, mida õppisin tegema Sloveenias ja see sisaldab kõigest kahte koostisosa! 

Usun, et paljud on mõelnud sellele, et võiks kodus ise pastat teha. Tihti ei edene mõttetegevus pikalt, sest sellist eset nagu pastamasin pole igaühel kodus. Minu mehe ema näitas, kuidas teha kodust pastat hästi lihtsalt. See pasta pole küll uhke farfalle või tagliatelle ja nimeks on tal hoopis "ribana kaša" ehk riivitud puder. Kuid ometi on tal ka omadus, mis teeb tast mugava söögi - nimelt see pasta ei pudene eales su kahvlilt või supilusikalt. :) Seega ülimugav just lastele.

Riivitud puder

2 muna
2 klaasi jahu
(soovi korral tsipa soola)

Lisa jahu kaussi ning koksa sinna peale munad. Seejärel sõtku mõnuga kuni koostiosad on segunenud. Vajadusel lisa juurde jahu ning koli kausist üle laua peale, kus on kindlasti mugavam sõtkuda. Mass peaks jääma üpris tihke.



Riiv
1 õhuke rätik
1 paksem froteerätik

Kata laud kõigepealt paksema rätikuga ja siis õhemaga. Võta suuremate aukudega riiv ja võimalusel selline, millel on ainult üks pool. Haara taignapall tugevalt pihku ning tõmba pikki ribasid. Käi riiviga üle käteräti pinna, et pehme taigen pudeneks laiali ja mitte kokku. Lase ribadel üleöö* kuivada ja aegajalt sega käega, et kiirendada kuivamisprotsessi. 

* Kui pole plaanis pastat pakkida, võid selle kasutusele võtta juba peale paari tundi.


Pakenda ja kingitus ongi valmis! 

Meie lapsed jumaldavad seda riivitud pastat ja pean tunnistama, et see maitseb kordades paremini, kui poest ostetud. Seega igati väärt kingitus. :) Ja kassile meeldib ka, eriti, kui teda paelakestega veidi meelitada. Ükski pereliige ei jää välja, kui asi puudutab pildistamist. ;) Kui palju kingitusi on teil juba valmis tehtud? Mina võtsin täna uuesti ette eilse vürtsikate pähklite retsepti ja tegin seekord pannitäie mandleid. Varsti tulevad sügavkülmast välja ka isetehtud pasteedid, mida sõpradele pakkuda. 

Eelmiste päevade kingiideed:









9 Responses to “10 kodust kingitust: ribana kaša”

  1. Hea idee, ma pole mõelnudki sellele varem, aga ise kasutaksin vist täisterajahu. Peab proovima :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siin tunnistatakse ainult puhast valget jahu, kuid täistera jahu on kindlasti väga teretulnud :)

      Delete
  2. See 15 kodust kingitust on sul järjekordne tänuväärne ja geniaalne mõte!
    Ma armastan ise tehtud kingitusi saada. Mu parim sõbranna on sõrmedega meeletult osav ja meisterdab alati niii kihvte asju valmis ja siis mina labidakäpp ei suuda välja mõelda, mida vastu kinkida, sest ka kõige läbimõeldum kink tundub nii mõttetu ja tühine, millegi kõrval mis on ise tehtud!

    Milleks minna lolliks ostlemise ja pudi padiga, kui saab teha selliseid asju! Kes linnainimestest ei hindaks hoidiseid ja kihvte sööke! Vaikselt saab seda kommertsi kaotada vähemalt osade kinkide puhul.

    Just hiljuti arutlesime kursaõega, et miks on punane jõuluvärv.. Noh sest jõuluvana on punane, loogiline eksole! Aga jõuluvana on ju punane coca-cola pärast. Kunagi olid jõuluvana kuued kõiksugust värvi (Eestis oli üldse sokk eksole) ning lihtsalt Coca-Cola kasutas oma reklaamides punaste riietega jõuluvana, sest coca on ju punane... Ja ju see vaikselt läbi coca inimeste meeltesse imbusid. See näitab hirmuäratavalt hästi ära kui kommerts pidu on jõul. Muidugi võib see lugu olla linnalegend (ma ei ole fakte kontrollinud) ja eelkõige on jõul täpselt selline nagu sa ise selle teed ja tänu sinu kingiideedega saavad inimesed teha oma jõule spdamlikumaks ja soojemaks.

    Kusjuures, mulle tundub et isegi labidakäpad saavad nende asjadega hakkama - ÄGE!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, meil oli täpselt sama teema eile Igoriga. :D

      Alguse sai sellest, et siin oli laupäeval esimene jõuluvana, kes toob nö vahekingituse, kui hea laps oled. Tavaliselt on selleks maiustused. Mina lisasin tüdrukutele kingikotti veel neid endatehtud pähkleid ja suurem laps ütles, et ahaa, ma nägin neid, sa tegid eile pilti. Ei osanud probleemi sellest oodata, sest me pole kunagi hullu rõhku pannud jõuluvanale, pigem ongi arusaadav, et vanemad ostavad kingitused. Kuid Igori õde on täiesti jõuluvana usku, kuigi ta on väga tark neiu, kes isegi näeb välja 3-4 aastat vanem. Ja siis emal tuli kerge paanika..

      Hiljem arutasime selle üle ja mina ütlesin Igorile, et esiteks me pole usklikud ja Igor on see, kes pigem teeb nalja katoliikluse üle. Ja sellepärast soovin, et meie lapsele seletame varakult ära, et jõulud on mõeldud selleks, et pere tuleb kokku, veedab aega koos, tehakse üksteisele rõõmu jne. Ei mingit jõuluvana ja päkapikke. Jutuks tuli ka see punane jõuluvana, kes tõesti on ainult üks reklaamitrikk kokakoola poolt.

      Olen arvamusel, et sel moel on võimalik tuua lasteni palju ehedamaid tundeid nende pühadega, kui lihtsalt ajada mingit ulmejuttu. Ja pealegi, mingi hetk tuleb siis shokk - te ju valetasite mulle ja ostsite ise neid kingitusi! Nagu daa.. :D

      Tead ma olen tegelikult hullem kobakäpp, nii, et sul pole mõtet mulle tulla kurtma enda labidakätest. :D Pead ikka proovima ja ma olen kindel, et sulle hakkab see käsitöö veel meeldima. :D

      Delete
    2. punane jõuluvana = coca-cola on tõepoolest linnalegend. ja "ulmejutt" on tegelikult osa lapsepõlve maagiast, võluolenditesse uskumisest jne... ma leian, et hoopis see on päkapike ja lendavate põhjapõtrade juures oluline. mitte, et saaks lastele võimalikult palju kägu ajada. :D ja see kaša tundub TÄIEGA lahe, ma juba kibelen proovima. sõtkuda ainult hästi ei viitsiks, panen siis peika tööle või midagi...

      Delete
  3. Kindel asi, et proovin varsti kaša järgi :) Lastele meeldib pasta väga ja kindlasti on nad rõõmsad, kui saavad ise kaasa aidata selle valmimisele. Tore blogi! Aitäh Mutukamoosi Evelile, et selle leidsin! Nüüd rändab blogi link Akregatorisse ja uusi postitusi enam maha ei maga. Ilusaid mõtteid ja tegusid!

    ReplyDelete
    Replies
    1. No kellele siis pasta ei meeldiks. :)

      Ma olen ka Evelile tänulik, et ma nii armsa lugeja juurde sain. Mõnusat pühade hooaega, Marika!

      Delete
  4. Kui kiirelt see pasta ära tuleb süüa? St kui pikk on säilivusaeg? Ja kas keetmine on nagu tavalise pasta puhul, et vesi keema ja keeta ca 7-8min? Ma pole ise kunagi nullist pastat teinud, aga see tundub põnev ja tõesti lihtne. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korralikult kuivatatud pasta kestab kuni kaks aastat. Värske ja pehme pasta, mida hoiad külmkapis, nii 4-5 päeva. Keedad täpselt samamoodi nagu ikka. Maei oska kahjuks minutipealt aega öelda, kuid 7-8 min kõlab mõistlikult. :)

      Delete