Thursday, December 04, 2014

10 kodust kingitust: energia ja külmarohi

Eile oli teil võimalus tutvuda esimese ideega, mida pakkida kingikotti ning selleks oli kodune maksapasteet. Kuna mul õnnestus enamikel mahlad jooksma panna, siis ka tänane kingiidee on söödav. 

Me kõik ole vähemalt paar korda talve jooksul tõbised. Ma ei tea, kuidas teiega on, kuid esimeste sümptomite ilmudes võtan mina mett, hakin küüslauku, kulistan selle kuidagi alla ja joon sooja teki all teed. Ja päris tihti on sel moel külmetus üle läinud! 



Seekordne kingitus sobib ideaalse nendele sõpradele, kes kipuvad olema haiged pisut tihedamini, kui kõik teised. Teate küll neid turtsuvaid siilikesi. :) 

Sidrun ja ingver mees

1 väike klaaspurk
1 sidrun
ingver
mesi

Haki sidrun ja ingver (koori enne) meelepärasteks tükkideks. Täida terve purk sidruni ja ingveriga ning tõsta mesi peale. See on töö kõige vahvam osa, näha, kuidas mesi vahvalt voolab laiali. :) Segul lasta mõned päevad seista ja valmis ta ongi. 

Kasuta sidruni-ingveri-mee segu niisama suu magusaks tegemiseks või lisa seda teele. Ära unusta, et selleks, et säiliksid mee ja sidruni kasulikud omadused, peab tee olema jahtunud. 

Isegi, kui sa pole haige, võid kasutada segu profülaktika mõttes, sest sidrun pakub sulle C-vitamiini, magneesiumi, kaltsiumi, ingver on põletikuvastane ning hoiab eemal hingamisteede viirused ning teada tuntud mesi on antibakteriaalne antioksüdant.



Kuna läks juba meega mässamiseks tegin lisaks pisikesed purgid kreekapähklitega, mis on uputatud.. jällegi mee sisse. Kasutada võib tegelikult ükskõik milliseid pähkleid. Kuid, kuna ma pepp püsti korjasin sügisel mitu kastitäit kreekapähkleid, siis just neid pähkleid ma terve päeva purustasingi (kahjuks pähklid ei kuku puu otsast alla 100 g kotikestes).

Pähklid mees

1 väike klaaspurk
pähklid
mesi

Täida purk pähklitega ning lisa peale mesi. Jälle vaata, kui lahedalt mesi vajub alla ning pinnale kerkivad mulks-mulks õhumullid. :) Enamasti kasutatakse sel puhul kahte sorti pähkleid, seega sobib lisada näiteks kreekapähklitele juurde ka metspähkleid. 

Võid mee-pähkli segu serveerida juustu kõrvale või kasutada väikesteks energia-ampsudeks, sest mõlemates komponentides on peidus rohkelt energiat. :)

Teate, kui ma eile õhtul veel mõtlesin, et issand jumal, siis ülesande ma nende kinkide näol küll ette võtsin, siis nüüd on mul juba hea meel, sest aina valmivad kingid, millega ma päriselt saangi kellelegi head meelt teha. Nii vahva! :) Kui teil on ka mõni hea idee, siis sheerige kama!





9 Responses to “10 kodust kingitust: energia ja külmarohi”

  1. väga-väga armas! ja MEGAkadedaks teeb mõte võimalusest korjata kreeka pähkleid. kuigi oleks küll oluliselt praktilisem, kui nad siiski kasvaks neis kotikestes... p.s. su captcha ei kavatse iialgi minuga rahule jääda. kuuendat korda proovin juba. :D

    ReplyDelete
  2. Aitäh! :)

    Emaausõna, ma eemaldasin selle captcha juba sada aastat tagasi ära. Kuidas põrgu päralt see tagasi tuleb? :O

    ReplyDelete
    Replies
    1. vb ma äratasin temas kahtlust :D

      Delete
    2. Raudselt tulid siia tegelikult trollima. :D

      Delete
  3. Tubli oled! Mina hakkan vaikselt jôudma sellesse staadiumisse, kus ma juba ootan, et need jôulud läbi saaks. Jah, 4. detsembril. Ja mul on sellest hiiglama kahju :( jaks hakkab lôppema hommikust ôhtuni kontoris sipeldes, püüdes organiseerida jôulukingitusi omadele ja vôôrastele (heategevus lastekodudes), sünkroniseerides enda (2) ja laste (2x2) jôulupidusid ja mônda toredat jôuluetendust, kontserti vôi kasvôi linnas jalutamisest. Kokkamisest ma üldse ei räägigi.... Nii tore, et kogu protsessi nautida saad, tahad ja oskad! Ideid mul on, oleks vaid tegijaid.
    Aga môned sulle: jôuluvürtsidega mandlid, jôulusai stollen (mis peab ju seisma ja tuleks just nüüd valmis küpsetada). Klaaspurgis küpsiste küpsetamiseks segud koos retseptiga (ntks kaerahelbe, valge shokolaadi ja kuivatatud jôhvikatega). Samuti klaaspurgis isetehtud müsli/ granola. Piparkoogid (kindlasti suhkruglasuuriga kaunistatud!) ja piparkoogitaigen- teie kandis kindlasti uhke ja uudne. Trühvlid- heledad, tumedad, shokolaadiga ja ilma, meeletu valik. Heegeldatud lumehelbed. Ise disanitud ja kaunistatud pildiraam koos mône sinu ägeda fotoga. Decoupage stiilis kaunistatud jôuluehted- kuulid. Süüteroosid...
    Ilusat advendiaega!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma peangi tubli olema kodus, sest ma pole nii tubli nagu sina, kes võitleb mitmel rindel. ;)

      Ohh, aitäh ideede eest! Praegu kipub nii välja tulema, et enamik kingituse ideid on söödavad ja mul on raske leida häid mittesöödavaid kinke. Enda pilte kingiks heameelega. :)

      Delete
  4. Oi see pähklitega meesegu teen ma kindlasti ära!!!
    Nüüd juba ootan huviga järgmisi soovitusi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii tore, nii tore! Mul on endal sama huvitav, kui sul. :D

      Delete
    2. Just lõpetasin mõlema purgikese tegemisega.
      Nii isuäratavad on mõlemad!
      Aitäh idee eest 😃

      Delete