Sunday, November 30, 2014

Zi Bizniz zi estonian way

Vaatan, et paljud blogijad teevad wishliste. Mis on täiesti mõistetav, sest kohe on ju jõulud ukse taga ja tore, kui inimesed mõtlevad sellele, mida teised võiksid neile kinkida. :D See oli nüüd vihje kõikide blogijate kaaslastele, kes on nagu minu mees ja, kellele tuleb suurelt ja punaselt need nimekirjad ette näidata. 

Mina tahan seekord teada, kust ostate teie kingitused emale, õele, vennale, peikale? Miks mitte ka iseendale! 

Miks selline küsimus tekkis oli selline juhus, kui minu emailile saabus ULTRA SUPER soodustusi pakkuv veebipood nimega Kaup24.ee - erilised allahindlused bränditoodetele. Kuna meil on kodus kolm Lego hullu, läksin asja uurima. Vaatan ja vaatan, kuid mida ma ei leia on soodsa hinnaga klotse! Me ostsime selle Lego koolikomplekti tavapoest 39 €-ga! Ja teile üritatakse sama asja pähe määrida 60 €-ga, justkui tavahind oleks 80 €. 

Ma ei tea, kas ma olen eile sündinud, kuid olid ajad, mil netipoed pakkusid tooteid soodsama hinnaga, sest neil pole selliseid kulutusi nagu tavapoodidel. Kuid, ohh mind rumalat! Olen müügist ja ärist ikka väga valesti aru saanud.

Mul on hea meel, et praegu on lisandunud palju välismaised poode, sest nii palju, kui mina vanast ajast mäletan, siis enamik riideid tulid mul sekkarist. Aegajalt pidin ikka midagi uuena ka ostma ja üheks mu lemmikpoeks oli A&G

Leidsin endale unistuste pluusi ja seeliku 12.klassi lõpetamiseks, kuid pluusil, kurivaimul oli seljal nööpide juurde vildika plekid. Võtsin julguse rindu ja küsisin soodsamat hinda rikutud toote eest. Kõigepealt mindi kanakarjaga taharuumi pluusi pesema ja, kui kanakari peale pikemat pesemist tagasi tuli, pakuti mulle  5% alet. No sellisest elupakkumisest oli raske loobuda

Aga see polnud veel kõik - lisaks 5% allahindlusele, öeldi mulle, et pluusile ei kehti enam garantii ja tagasitoomise võin ma kohe unustada. Mul oli selleks hetkeks juba kama kaks, andke vaid mu pluus siia..

Kuid tegelikult, kas siin on midagi imestada? Ei kuule ma esimest ja viimast korda seda, kuidas Eesti kohalike müüjatega on pea võimatu äri teha. Ja kuidas siis saakski, kui müüa tuleb Eesti kaupmehele võimalikult odavalt, olles ise pea minimaalse kasumiga, sest kaupmehel on juurde vaja panna vähemalt 50 % marginaal. Kaupmehe nukra jutu aluseks on ju loomulikult see, kuidas meie läbimüük on pisi-pisi ja ära minult salmi küsi ja sellepärast tuleb rõhuda kõrgematele hindadele. 

Ja kõige selle jutu peale ütlen lõpetuseks seda, et ei imesta üldse, et vaesed Omnia töötajad rassivad enda juuksed halliks, sorteerides Hiinast tulnud pakke..

Nukker, väga nukker! PS otsin endale kaaslast kellega uuel aastal minna Londonisse shoppama, ehk siis sina tuleksid Eestist, mina Sloveeniast ja Big Beni juures saaksime kokku.:D





13 Responses to “Zi Bizniz zi estonian way”

  1. Olen ka märganud neid veebipoodide "pakkumisi", võtab ikka muigama küll aeg-ajalt :D

    Londoniga seoses, mu noorem õde käib pikemat aega juba sabas, et lähme, kuna teda üksinda ei lubata aga kuidagi ei mängi välja vist... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No mismõttes ei mängi välja? :D Pealegi sul on vaja varsti niikuinii teha garderoobi uuendus, sa pidevalt kõhnenev neiu! :)

      Delete
    2. Lähiajal mitte aga peab kaaluma asja :D Tead, käisin Tartus shoppamas üleeile, õigemini ostsin uued püksid, vanasid ei kannatanud rihmaga ka enam koomale tõmmata. Üle ühe paari ei julgenud osta, äkki on varsti jälle uusi vaja :D

      Delete
    3. Kui ma viimati rohkem alla võtsin, siis ostsin kõige odavamad püksid. Juhul, kui veel kõvasti alla võtan. :D Kahjuks enam nii hästi alla ei läinud :)

      Delete
    4. Ma palvetan, et ikka läheks :D

      Delete
  2. See kaup24 on täiesti naeruväärsete hindadega, hoidkem kõik sellest kauplusest eemale! Ja kui parfüümide ja ka nt juuksehooldustoodete hindu vaadata, siis endiselt on konkurentsitult levelzone parim koht, kust oma sisseoste teha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. See Lego teema ajas mind juba nii kurjaks, et ma muid elupakkumisi ei vaadanud ka. Levelzone FTW! :D

      Delete
  3. Kas see pood mitte Tarbijakaitseameti poolt musta nimekirja ei pandud?

    ReplyDelete
  4. rääkides poodides tehtavast minimaalsest allahindlusest, siis ega klienditeenindajad ei saa teha allahindlusi nii kuis neil endal tuju tuleb, eriti suuremate kettide poodide puhul. Kõik allahindlused ja toodete hinnad ja allahindlused pannakse kõrgemalt paika ja ei tasu seepärast pahane olla klienditeenindaja peale. Seda, et firma eesotsat raha nii palju kooritakse, ei ole klienditeenindajate süü. Näiteks poes, kus mina töötan, ei saa isegi 5% allahindlust teha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No ega ma müüjat ei sõimagi, ikka kaupmeest! Okei, okei.. see kanakari oli veidi kurjasti öeldud, kuid tõesti selle ühe vaese pluusi kallal oli 4 prouat. :)

      Mina oma kogemusest võin jälle rääkida vastupidist, kuidas on ikka võimalik hinda alla saada. Seda suuremas ketis ja muidugi mitte igaühele.

      Delete
  5. Huvitavaid allahindlusi teevad vist igasugused poed. Mäletan, et kui krooniaja viimane aasta jooksis, siis mul tuttav noolis üht käekotti ühest kaubanduskeskuses asuvast poest (enam ei mäleta, millisest). Vaatas, et kott maksab 800kr ja kuidagi ei raatsi. Teadis aga, et kohe-kohe on tulemas kaubanduskeskuse suur allahindluskampaania. Läkski siis nädalake-kaks hiljem samasse poodi ning tõesti vaatas lemmikkotti juures soodussilt vastu: NÜÜD 800kr ja hind enne 1600kr :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selle jutuga tulevad mulle meelde Asose allahindlused. Enne krutitakse hind üles ja siis pannakse soodukas.:D

      Delete