Saturday, November 15, 2014

What's meant to be will always find a way

Mul on väga hea meel, et Grete kirjutas väga avameelselt enda elust blogis. Ja miks see mind eriti rõõmustab on põhjus, et julgus näidata enda nõrku kui ka tugevaid külgi ja mitte karta teiste arvamust on aplausi väärt. Igatahes, Grete rääkis üksteise inspireerimisest ja mina võin öelda, et tema inspireeris mind kirjutama seda postitust.

Kes veel ei tea, siis ma saan juba aasta pärast 30 aastaseks. Mulle on see vanus alati üks jubedus tundunud, kus pähe kargavad keemilised lokid, selga kodune kittel ja võin hakata sammalt selga kasvatama, mingit väärtust mul ju enam pole. Kuid hoopis vastupidi! Alles nüüd, üle pika aja tunnen, et mul on väärtus, et ma olen teeninud koha siin maailmas ja aeg on anda enda poolt tagasi.

Mul ei olnud pikka aega mingit kindlat sihti elus ja iga päev tundus kui mõttetu vegeteerimine. Noh, tahaks maja ja tahaks autot ja koera ja edukat töökohta.. kõik. Kuidas jõuda eesmärkideni? Eks nad kunagi tulevad, veidi veel tuleb oodata. Tegelikult peitsin ma eesmärkide saavutamise igasuguste vabanduste taha nagu mul pole aega ja lastega kõrvalt ei saa, ja küll homme alustan. Samas ma ei arvanud kuna, et olen liiga rumal. Kuid ootamise ja "kärss on kärnas" mõtlemisega seisin jätkuvalt ühes kohas.

Esimene suur ja hulljulge muutus mu elus oli kolida Sloveeniasse. Kõik oli algusest peale siin väga hea (va mõned üksikud asjad), kuid ma olin alati valmis kasvõi homme tagasi kolima, kui midagi peaks halvasti minema. Mis omamoodi pole hea, sest selle asemel, et võidelda edasi, olin väga kiire alla andma. Ma ju ei osanud teistmoodi. 

Õnneks ma polnud kunagi üksi ja Igor ei lasknud neid tumedaid mõtteid üldse pähegi tulla! Ta on selline inimene, kes teeb päikesepaisteliseks iga meie koos oldud hetke. Või noh, väljaarvatud siis kui ta küüsi närib. :D Praegu on mul väga hea meel, et ta oli ja siiani on mulle alati toeks, see justkui aitas mu enesehinnangul kasvada ja olla julgem. Samas ma ei taha enam kunagi olla sõltuv ühestki inimesest, kas emotsionaalselt või materiaalselt, sest sel moel ei arene ma kunagi just nii kaugele nagu ma tahaksin. 

Rääkides nüüd ideedest ja sellest, kui paljud teisest sind kuulavad ja arvestavad su mõtetega. Ütleme nii, et vaadates ennast ja, kuidas on läinud mu viimane aasta, siis selleks, et teised näeksid sinu väärtust tuleb ennast kõigepealt üles töötada. Kardan, et praegustel noortel on mõttemaailm välja kujunenud nii, et "eile keskkool, täna ülikool, homme direktor vabrikus". Aga miks ka mitte? Meile süstitakse juba põhikoolis, et kui tahad ülikooli, tuleb keskkooli minna, kui tahad tööd, tuleb ülikool lõpetada. How wrong is that!

Jällegi saan võrrelda ideid ja kuulamist enda kogemuse peal. Ma olen juba selline, et mu pea genereerib pidevalt uusi ideid, kuid miskipärast need ei läinud tihti ellu, sest a) need oli liiga ulmelised b) mind kuulati ära ja keelduti c) mind isegi ei kuulatud ära. Alles nüüd ma taipan, et selleks, et kasvatada endale teatud prestiiž, tuleb see välja teenida. Ma olin aktiivselt tegelenud fotograafiaga üle aasta, kirjutanud blogi, õppinud töö läbi reklaami ja müüki ning korraga, ilma, et ma oleks seda nõudnud, minust peeti lugu ja mind kuulati. Ehk siis ma olin näidanud, et mul on oskusi ja arenemisvõime. 

Ometi ma ei arva, et ainult kogemustega töötajate ideid tuleb kuulata ja arvesse võtta. Oh, ei. Tihti on nii, et uus ja värske pea võib tuua ettevõttele kasulikke uuendusi, sest nö vana pea on juba liiga harjunud ja ei oska näha vigu. Ma väga loodan, et ma nüüd seda ei unusta, sest olles kord kellegi ülemus, võib sellest teadmisest palju kasu olla. 

Tahtsin veel teada anda, et seadsime Igoriga endale ühe suurema eesmärgi, mis peaks täituma nii 3 aasta pärast, kui enne seda tuleb üks pisem vahe-eesmärk - nimelt meie pulmad, mis toimuvad 2015 augustis. Mis jällegi tuletas mulle meelde, et alustasin Noomi äppiga kalorite lugemist, ehk siis, kuidas kaotada 20 kg tähtsaks sündmuseks - kuid sellest juba järgmises postituses! ;)






4 Responses to “What's meant to be will always find a way”

  1. Mina polegi veel Noom äppi proovimiseni kahjuks jõudnud aga jään suure huviga ootama Sinu järgmist postitust! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma mõtlesin, et teen vähemalt paar nädalat seda läbi ja siis räägin :) Kuigi väga väga tahaks juba praegu infot jagada - minge uurige lähemalt lihtsaltmelon.wordpress.com

      Delete
  2. Sa ka abiellud järgmisel aastal? :) kas oled juba meie pulmagrupis Pulmad 2015 (facebookis) ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me polnud 100% kindel, kas see juhtus 2015 v 2016, sp ma seal grupis pole, aga tuleb vist liituda :)

      Delete