Sunday, November 09, 2014

Tee ise: romantiline lillepärg

Nii pea, kui ilmad hakkavad külmaks ja halliks minema, poeb mulle nahavahele tunne, et tahan kodu täita veelgi rohkem soojuse ja armastusega. Ning minu jaoks on mõnus kodune nokitsemine, isetehtud kaunistused, aksessuaarid midagi sellist, mis annavad kodule veelgi erilisema tunda. Tuleb ju kuidagi see sünge aeg üle elada, enne, kui maad katab paks ja kohev lumi.

Mulle jäid poes silma erinevat värvi krepp-paberid ning tuli meelde, et juba siis, kui tegin EQUA Lace bottles kollektsiooni tarvis fotoseina, jäid mulle silma imeilusad krepp-paberist lilled. Ning kuna pildistamise aksessuaare pole kunagi liiga palju ja minu kaks tüdrukut soovivad tihti kanda erilisi ehteid, võtsin ette lillepärja ning vadates tulemusi, võin olla rahul.

Esimese pärja tegin enda lemmikvärvides - just samasuguseid värve sooviksin kunagi näha elutoas või söögitoas. Ma armastan valge, halli, roosa ja erinevate lillade kooslust, mis on omamoodi naiselik, romantiline ja rahustav.


Kiire ülevaade sellest, mis asjad on vajalikud ühe pärja tegemiseks: liim, soovitavalt suuremad käärid, pehme traat (~0.4 mm), 5 erinevat värvi krepp-paberit (ilusa tulemuse saab ka kasutades 4 värvi). 

Minu soovitus on kõigepealt valmis lõigata kõikide lillede tarvis paberid - nii on kõige mõnusam korraga terve pärja lilled valmis teha. Pildil on näha ühe lille soovituslikud suurused, kuid erinevate lillede saamiseks võib lõigata erineva suurusega õieosa ja kroonlehe osa. Kroonlehte lõigata nii, et krepp-paberi jooned oleksid püstised (nagu pildid), sest nii on parem tõmmata kroonlehte laiemaks - paber venib selles suunas laiali.

Õieosa võid teha sellise, mis sulle meeldib. Pildilt on näha kõige lihtsav variant - kõigepealt pingutada paberi ülemist osa, et lill jääks lainelisem ja seejärel keeruta paberit ümber alguse. Alt seo kinni traadiga. Kui soovid näiteks roosi teha, siis keera õieosa paberist 1/3 välja allapoole ja keeruta samamoodi nagu tavalist õit. Nelgilaadse lille saab siis, kui lõigata tavalise lille õitesse sälgud. Kui paber on alt liiga pikk, võid lühemaks lõigata.


Järgmisena lisa kroonlehe osa. Koonerda liimiga ja lisa seda üliõhuke kiht ning keeruta paber õilehtede alla. Jällegi - kasuta fantaasiat ning tee erinevaid kroonlehti. Pildil on näha riba, kuhu on lõigatud sälgud - osad kroonlehed võid teha ka ilma sälkudeta. Peale kroonlehe lisamist, ürita katta traadi osa ja keeruta peenike varreosa ümber traadi allapoole. 

Ja ongi valmis! Nüüd lase lillel vähemalt paar tundi kuivada enne, kui hakkad pärga meisterdama. Mina lisasin lilled terves pärjas ühes suunas ehk siis lilled on näoga ühele poole. Muud pole vaja teha, kui jäta lillede vahele endale sobiv pikkus ja keeruta lillede traate ümber üksteise. 




Minu esimeses pärjas on 8 lille ja need on üksteisele üsna lähedal ning tuli pigem väiksem, lapsele sobiv suurus. Alltoodud pärg on juba laiem, sest jätsin rohkem ruumi ning seega läks vaja ka vähem lilli. Lõpus lisasin juurde ka kolmes toonis lindid.








Mõnusat soojust teile hinge ning varsti, juba õige varsti saab blogis rohkem rääkida jõuluteemadel. Minu süda hõiskab selle peale! :)







2 Responses to “Tee ise: romantiline lillepärg”