Thursday, November 20, 2014

Fantastiline Noom

Mina ja Igor tegime mõnda aega tagasi suurema otsuse, et pulmad siiski peavad tulema 2015. aastal. Ei oskagi seda seletada, aga nii mõnus tunne on, kui saime paika aasta ja kuupäeva. Sest varem ikka uuriti, kuna need pulmad siis tulevad ja tundus nagu teisi huvitas see rohkem kui ennast. Kuid me ei pannud varem eriti palju mõtteaega sellele, sest meie moto on, et pulmad on ikka meie teema ja keegi teine ei pea neid korraldama ja selle eest maksma.*

* Kuna pulmad on väga isiklik teema, siis minu mõtted ei tule sellest, et tahaks jubedalt kedagi teist panna halvasti tundma. Nii palju, kui on inimesi, on ka erinevaid arvamusi ja loodan, et mõistame üksteist.

Seekord ma ei peatu väga pikalt pulmade teemal, kuigi eks selle postituse eesmärk ole veidi pulmadega seotud küll. Nimelt minu ja Igoril on jätkuvalt plaanis kaalulangetus ja selleks eriliseks päevaks tahaks kohe eriliselt pisike olla. Ütleme nii, et me oleme proovinud palju erinevaid viise ja mingi hetk on ikka see, et motivatsiooni hakkab kaduma.

Lihtsalt Melon ehk Mirjam rääkis enda blogis sellisest äppist nagu Noom. Neile, kes teavad midagi kalorite lugemisest, võib see tuttav olla, kuid ka kõigile teistele - läbi Noomi aplikatsiooni on võimalik kirja panna oma päevane kaloraaž. Lisaks annab Noom võimaluse paika panna see kalorite hulk, mida peaksid päevas sisse ajama, et kaotada teatud ajaga kaalu. 

Noom küsib sinu vanust, kaalu ja pikkust ning, milline on eesmärk. Lisaks soovib teada, kas tahad kaalu kaotada aeglasel, keskmisel või intensiivsel moel. Läbi nende andmete annab Noom sulle päevase kalorite hulga, mida võid süüa ning samal ajal kaotad kaalu. Lisaks kõigele eelmisele on võimalik kasutada Noomi pedomeetrit ja lugeda samme. 

Miks mulle Noom meeldib on see, et aplikatsioon on tehtud ülilihtsaks ja samas väga põhjalikuks. Sul on võimalik valida tuhandete erinevate söökide vahel ja on võimalik muuta ka koguseid nii grammide või muu suuruse järgi. Ning, kui sa tead ise, kui palju su toidus oli kaloreid, võid sisestada just selle hulga. 

Nagu ma juba ütlesin, on Noom enda olemuselt väga lihtne ja arusaadav. Peale selle pakub äpp sulle vihjeid, mida süüa ja, mis kogustest. Ma alguses ei julgenud jagada Noomi teiega, sest polnud kindel, kas see on tasuline või mitte. Aegajalt pakub aplikatsioon, et saad osta Noom Pro, kuid vähemalt mulle pole upgrade'i vaja olnud, seega ei näe vajadust rahakotti tuulutada. 

Ma ei ole eales arvanud, et MINA viitsin kaloreid lugeda ja olin päris kindel, et mul selleks püsivust pole. Nagu uute asjadega ikka, oli ka Noom alguses väga põnev. Mida rohkem päevi ma seda kasutasin, seda rohkem hakkasin ka enda menüüd muutma. Kui ikka lõunal raiskan 300 kcal pisikese portsjoni friikartulite peale ja õhtul pole mul tänu sellele palju kaloreid enam kulutada, paneb mõtlema küll. Enam ei tahtnud ma ka nii palju ühele kogusele kulutada, sest sel moel sain ma tihedamalt süüa ja ei pea kannatama näljatunde all, kui pole enam palju kaloreid alles.

Ehk siis kogused, kogused, kogused! Koguste teemal rääkisin mõnda aega tagasi, kui jutuks oli mu sõbranna, kes kaotas pea 40 kg ja puhtal sel moel, et sõi väiksemaid koguseid. Loomulikult võtab kõik aega, kuid olles ise proovinud, siis see meetod töötab. Ei ole vaja endale midagi keelata, niikaua kuni portsjonid on paigas. Mingi aeg taipasin juba ise, et kui pistan kõrge kaloraažiga toidu nahka, siis hiljem saan väiksema koguse süüa või isegi mitte midagi! Ja tuleb hetk, kui isudest olulisemaks saab eesmärk ja hea enesetunne. 

Noom töötab nii Iphone'il kui ka androidtelefonidel ning äppi on võimalik soetada tasuta.

Kuidas mul siis kaaluga läheb? Ei taha liiga vara veel hõisata, kuid number tiksub vaikselt allapoole. Just sellepärast on mul kalorite lugemisse suur usk, sest meetod toimib tasa ja targu ehk siis püsivalt. Keha pole stressis, kõht on täis ja meel rõõmus - no mida veel tahta! :)

Kas teie olete kunagi kaloreid lugedes kaotanud kaalu?

Me pole Igoriga kunagi rasket treeningut teinud, kuid see-eest eelistame teha koduümbruses jalutuskäike. Ja nüüd võite meiega seda kaasa teha alljärgnevate piltide näol.




























7 Responses to “Fantastiline Noom”

  1. Need pildid tekitavad isu hakata kohe sinna poole sõitma. Sloveenia on juba aastaid üks riik mu bucket listis, kus tuleb ära käia, aga sinu pildid tõstavad seda riiki järjekorras aina ettepoole koguaeg.

    Kas Noomi sammulugeja on ka motiveerinud rohkem jalutama?
    Sõbranna, kes seda mulle soovitas ütles, et temal täiega on motiveerinud ja kaaslasega tihti jalutavad nüüd. Samas mina pole ikka suutnud end kõndima ajada.

    ReplyDelete
  2. Sloveenia on tõesti imeline! Paljud kiidavad, kes on siin käinud ja enamikel polnud õrna aimugi, kui palju ilu on ühesse pisikesse riiki peidetud. Ma loodan, et kui sa tuled, siis annad mulle märku ka. ;)

    Mitte eriti. :D Igor on kordades rohkem motiveeritum kui mina. Ma jalutan rohkem siis, kui peab vajab tuulutamist ja keha liigutamist. Kuid üleüldse on Noom mind nii palju aidanud just arusaamisega, kui palju mu keha tegelikult toitu vajab. Eks me kõik ju tea, mis on need halvad toidud, kuid kogustest polnud mul varem õrna aimugi.

    ReplyDelete
  3. Tubli! Ja millised imelised pildid! Jalutamisega saab väga edukalt alla võtta. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jalutamine on ainuke vähe sportlikum tegevus, mida ma väga naudin. ;) Aitäh!

      Delete
  4. Super, et sulle ka kalorite lugemine sobib!

    Kusjuures mul on täpselt sama teema, et mõtled rohkem sellele, mida suhu paned, et muidu päeva lõpus pole enam kaloreid järgi, mida kulutada ja istud näljas kui mingi šokolaadi peaksid omale päeva jooksul sisse sööma :D

    Jään ootama postitust edusammudest, ma olen kindel, et Sa saad hakkama! Eesmärk pulmadeks kenas vormis olla, annab kindlasti Sulle piisava motivatsiooni, pead lihtsalt ette kujutama ja sellest kinni hoidma, milline tahaksid oma pulmas välja näha! Elan Sulle kõvasti kaasa ja ära lase ennast mitte millelgi oma teekonnal peatada! :)

    ReplyDelete
  5. Oh, sa oskad alati nii armsalt kirjutada! Suur, suur aitäh sulle ja ma väga loodan, et me kahekesi jõuame koos kord ühe eesmärgini. :)

    ReplyDelete
  6. Mina võtsin Figuurisõprade abiga alla 17 kg ja see on põhimõtteliselt toidupüramiid ja kalorid ja toitumispäevik. Toidupüramiid ja toitumispäevik on head, et ikka päevas kõik vajalikud toitane grupid söödud oleks ja samal ajal on hea vaadata õhtul, mis päeval söönud oled ja millisest grupist veel midagi süüa võid.

    Dieetidesse kui sellistesse, kus ühest toidugrupist loobuma peab, mina ei usu, sest oleme veel noored ja mina tean kohe kindlalt et ma oma elus tahan nt mõne nisutootega asja süüa :)

    väiksed nipid ka nt sulle, kui teed süsivesikutega süüa, siis neid saab nö lahjendada köögiviljadega, ja köögivilju/juurvilju on lubatud ka rohkem süüa, kui päevakalori norm on :)

    ReplyDelete