Sunday, November 02, 2014

DIY Jõulufotode taust

Aisakell, aisakell, jõulud varsti teel!

Ma ei ole kunagi suurt hoolinud pealesunnitud pühadest, seda nad on kuidagi nii.. pealesunnitud. Näe, täna on teine november. Süüta küünal lahkunud lähedastele. Aga kui ma teen seda niigi iga nädal, siis jättes selle "õigel" päeval tegemata, olen midagi halvasti teinud?

Ehk siis mingi teatud kuupäev ei anna vähemalt mulle kohustuse. Kuid tegelikult on sellistes pühades midagi palju erilisemat, kui üks tobe kindel kuupäev. Nimelt see, mis tunde nad minus ja lähedastes tekitavad, kui saame olla koos, võib olla mõelda inimestele, kellele me iga päev ei mõtle, naeratada, pakkuda üksteisele rõõmu kinkide või lihtsalt koosolemise näol - vot see on juba hoopis teine tera.

Peale lõppenud 30 päeva fotograafia väljakutset olen jätkuvalt äksi täis. Ma ei taha enam kunagi, et ükski minu päev läheks raisku - kuigi olgem ausad, koos lastega juhtub seda imeharva. Samas on fotograafia ja minu armas Kannu (jah, see on mu Canoni hüüdnimi ja kaamera wifi leiab ka sama nime alt :D) justkui minu lapsed, kelle ees tunnen kohustust hoolitseda. Õnneks üldsegi mitte pealesunnitud kohustus, vaid pigem nagu minu kirg ja armastus.

See aasta tahan ellu tuua vana traditsiooni saata jõulukaarte. Mäletan enda lapsepõlvest, kui eriliselt olid mõlemad mu vanaemad seadnud kapi äärele ritta kõik sugulastelt ja sõpradelt saadud kaardid. Samal ajal usinalt saates neid ka enda lähedastele. Mina teen ühe sammu rohkem ja kasutan enda armsaid lapsi modellidena ja pildistan ise kaardimaterjali. Ja just praegu, kui mina kirjutan seda blogi, loeb Igor netist leitud artiklit, kuidas teha fotoseina stendi. Vahel näpistan ennast ja tuletan meelde, kui imeline kaaslane mul on. :)

Jõudsin koguda mõned Pinteresti ideed, mida jagan lahkelt ka teiega. Ehk siis kuidas teha koduste vahenditega pisike jõulustuudio koju!







Allikas: Celebrate-creativity.com


1. Lumehelbed, mida näevad vinged välja ja saab hiljem ära süüa? Shut up and take my money! :D
2. Vana hea bokeh, mida ma küll pole veel proovinud, kuid kindlasti saab üks taust olema koos jõulutuledega. Kes on kiire jõuab veel tellida üliodava hinnaga õuetulesid Aliexpressist - vähemalt mul on tellimus tehtud.
3. Väga lihtne, stiilne ja efektne taust. Mis muud, kui saan nüüd enda lapstööjõudu kasutada ja panna nad lumehelbeid lõikuma. :)
4. Ma ei tea, mis on selles rohelises, kuid see mõjub nii kaunilt ja rahustavalt. Lisaks juurde nöörid ja puidust pesulõksuga armsad teated. Loodetavasti jõuan veel enne suurt lund mõned ilusad oksad või lehevarred koguda. Ma ei tea, mida ma siin unistan, eelmisel aastal tuli lumi veebruaris maha. :D
5. Viimane sein tegelikult polegi sein, vaid mõeldud põranda jaoks. Kuid see valge maaling tumedal puidust taustal on pühademeeleoluga, et see on kindlasti minu lemmik, mida ma tahan teha. Mis tuleb pildiks ja kui hästi mu värisev käsi selle ära teeb, on teine lugu. :)
6. Kui taust on leitud ei tohiks unarusse jätta ka põrandat. Samamoodi nagu taustaga on ideede meri suur ja lai ning sellepärast lisan siia DIY õpetuse lingi, kust saate ise uurida. Ma ausalt öeldes pole suutnud ise veel välja mõelda, missugune peaks see eriti jõulune põrand olema. 

Ma kohe üldse ei usu, et olen ainuke hull, kes mõtleb jõulude peale. Või tähendab, november pole tegelikult üldse liiga vara, et seda teha. Peale jõulukaartide ideede kogumise on meil Igoriga varutud juba enamik jõulukingitusi lastele. Milleks osta hiljem kalli hinnaga, kui saab seda teha varem ja hoopis soodsamalt. ;)

Soovin kõigile rahulikku Hingedepäeva!








10 Responses to “DIY Jõulufotode taust”

  1. Ja ma just mõtlesin mida teha kahe suure kilekotitäie vahukommidega, mis mul kodus on :D

    Aga bokehi pilte teen ka sel aastal Leenust, eelmine aasta ma peamiselt just selle jaoks uut objektiivi tahtsingi, et tuleks ikka õigem efekt ja kuigi neid pilte on tore vaadata, siis ma sellel ajal alles harjutasin manuaalfookusega pildistamist ja enamik on ikka parajalt noh..udused :)

    Nüüd on küll fokusseerimine käpas ja lisaks ka uus objektiiv olemas, millel õnneks autofookus ka, nii et tuleb uus proov teha. Ainuke häda, et laps ei püsi enam paigal :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Üritan neid vahukomme siis muul eesmärgil, kui lakke riputamiseks kasutada - saad võib olla ühe minuti edumaad. :D

      Sa oled ikka nii tubli olnud, et enamikel tähtsatel üritustel last pildistanud. Siiani pole mul selleks eriti energiat ja tahtmist olnud, kuid nüüd pildistaks kõike. Eriti kui on veel hea idee. :)

      Delete
  2. Mmmmm, päris postiga saadetud postkaardid. Minu nõrkus! Eelmine aasta otsisin ideaalset postkaarti, ei leidnud ja siis sobrasin vanaema asjades ning - leidsin! Minu ideaalne postkaart on järelikult vanaema poolt 1954.aastal tehtud talveöö pliiatsjoonistus. See aasta lasin joonistuse postkaardiks trükkida ja minu poolt saavad need siis laia maailma teele saadetud. Peaaegu DIY! Vanaema ei lubanud algul oma nime teisele poole trükkida, no tavapärane eestlaslik tagasihoidlikkus, aga ma ikkagi veensin ta ümber!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Appi, kui põnevalt see kõlab! Meie majas on kõik ise tehtud asjad nii hinnas ja, kui sa räägid veel talveöö pliiatsijoonistusest - ma kujutan, kui ehte see välja näeb. :)

      Delete
    2. Siin pilti ka: https://tudengiraport.files.wordpress.com/2014/11/imgp2401.jpg :)
      Mul nii kahju, et vanaema nooruspõlves veel rohkem ei joonistanud. Või et see joonistamisoskus mulle edasi pole pärandunud. Mõtetest joonistamisega saan ehk isegi hakkama, aga kui vaja midagi reaalsusest maha joonistada... Ma olen loobunud üritamast.

      Delete
    3. Aitäh! Ma oleksin ka väga õnnelik sellise oskuse üle, lihtsalt vapustav. :)

      Delete
  3. See vahukommi idee sobib mulle ideaalselt :) Tunnistan uhkelt, et alates esimese lapse sünnist kuni siiani olen iga aasta lapsest/lastest pilti teinud jõulukaardi jaoks! Vanaemadel on iga aasta nii hea meel jälle üks uus pilt lastelastest riiulile lisada :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sul on kõik õigused enda peale uhke olla - ma oleksin ka :) Ja ma kujutan ette, kui õnnelikud veel vanavanemad on!

      Delete
  4. Kuule, see on ju täitsa hea idee! Tee oma taust ja stuudio valmis ja siis me tuleme ka pildistama :) Jôulukaartideks oleme ikka môned korrad pilte teinud, aga kodustes tingimustes.Kaardid plaanin sel aastal igal juhul saata, ilmselt ka kingitused, sest Eestisse sel aastal ei sôida. Mul on kaartide saatmise ja saamisega umbes samad tunded, nii mônus on neid teha ja saata, aga ka saada. Oleme alati ritta pannud ja neid jôulukaunistuste osana kasutanud.Parem juba tôesti väga varakult sellega peale hakata. Eile juba môtlesin, kuhu vôiks kuuse panna ja menüü on ka peas valmis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen juba terve nädala jõululainel olnud. On tõesti mõnus! Kuule ma ostsin juba nö põranda valmis, nüüd on veel tausta vaja ja voila, olete oodatud. :)

      Delete