Thursday, October 23, 2014

Moememm ja moelapsed

Kui ma ise olen mugav 3T inimene (teksa-tennis-tsärk), siis laste riietamisele olen alati pannud rohkem rõhku kui endale. Lapsed on kujunenud mulle erilistemaks kui ma ise ja tunnen, et pean andma neile parima. Need, kel on endal lapsed saavad hästi aru, mida ma mõtlen. Kellel lapsi veel pole.. küll saate. :)

Ilm. Siin pole vaja pikalt rääkida, kuid ometi võin ma kirjutada selle postituse pikima lõigu. Ütlen kohe ära, et kirjutan Eesti näitel, kuna Sloveenia on suht imedemaa, mis puudutab ilma järgi riietumist. Kui mul endal on ÜKS talvejope, siis lastele ostsin iga talv uue komplekti või kombeka, tihti ka mõlemad. Kui hästi läks, leidsin järelturult korraliku kasutatud komplekti. Ostes internetist kasutatud talveriideid võib tihti võtta jubedalt aega, seega palju lihtsam on poest uus osta. Või passida peale, kuna tuleb esimene allahindlus. 

Eestis läks mul talveriietele iga aasta korralik summa ja, kuna mul on kaks last, pidin olema eriti kaval. Üks võimalus, mida kasutasin tihti, oli see, et ostsin järgmiseks aastaks riided valmis. Jaanuaris-veebruaris on Lindexis KÕIK talvevarustus 50-70% allahindlusega (tean, tean - poisslaste riietega on raskem). Seega mõeldes natuke rohkem ette, on võimalik säästa päris suur summa. Meil on siiani kapis talve ootamas Lindexi talvejoped ja komplektid, mida ostsin enne, kui kolisime Sloveeniasse. 



Minu vanemad, või siis pigem - kesiganes tol hetkel mind kasvatasid, ei pannud just suuri summasid ja vaeva mu riietamisse. Tihti käisin samade teksadega terve kooliaasta kuni need katki kulusid või mulle lühikeseks jäid. Sama lugu oli ka jalanõudega - alati oli mul üks paar ja kandsin nii kaua kuni varbaid nägin. Erinevaid t-särke või kampsuneid oli mul ka paar tükki - well, you know the story..

Lapsed, MINU LAPSED ei pea kunagi kandma enda riideid räbalateks. Neil on küll paar lemmikut, mida nad ON kasutanud nii kaua kuni riie kulus hõredaks ja augud tulid sisse (näiteks üks roosa Lotte pidžaama), kuid see oli nende valik, mitte vältimatu. Annan endale aru, et minu lapsepõlves polnud sellised võimalused nagu praegu. Aga kurat, mina küll ei suuda näha enda lapsi räbalates. Isegi, kui mul poleks üldse raha, käiksin kaltsukates tuhnimas. Ja, kui ma veel Eestis elasin, tegin seda heameelega.


Anete kandis väiksena ainult kleite ja keeldus püksidest - noh, suure hädaga ikka said jalga

Enda riietamisele ma väga pead ei valuta, sest armastan jääda teatud lemmikute juurde. Nagu ma alguses mainisin on selleks 3T - mu lemmik tumedad teksapüksid, konveersi ketsid ning H&M-i hall t-särk. Mõned triiksärgid ja erinevat värvi teksad juurde ning ongi kõik. Samas on mul üks armastus, kus ma piire ei tunne - kleidid! Kusjuures andsin endale lubaduse, et kui lähen uuesti tööle (ja mu töö ei saa olema näiteks sigalas), hakkan kandma kõrgeid kontsi ja rohkem kleite. Mis siis, et enamik naisi ja kahjuks ka mehi peavad mulle sel juhul alt ülesse vaatama. :)





Ahjaa, mis puudutab laste riietamist Sloveenias, siis sellest teen täiesti uue ja värske teema - võin vihjeks öelda, et see kuulub rubriiki "Miks kolida Sloveeniasse juba eile" :)


Kuidas on teil enda ja laste riiete ostmise ja riietamisega? Olete samasugused mugavused kuubis nagu mina või panete endale rohkem rõhku, kui lastele?






10 Responses to “Moememm ja moelapsed”

  1. Kuidas lapsed üldse suhtusid Sloveeniasse kolimisse? Kuidas nad kohaliku keelega hakkama saavad jne? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neil oli väga hea meel minuga kaasa tulla ja ainult paar korda on öelnud, et tahaks Eestisse. Näiteks sel põhjusel, et lasteaeda minna. Nüüd Anete käib juba teises klassis siin ja uued sõbrad, siis ta enam ei igatse. Mõlemad räägivad sloveeni keelt ja Anete kirjutab nii eesti kui ka sloveeni keeles. Neil läks see kohanemine paremini kui mul. :)

      Delete
  2. Meil on nii ja naa :) Preili armastab jubedalt kleite ja neid tal jagub. Ikka roosa ja lilla. Mina tunnen, et suvel armastan rohkem kleite ja sügistalvisel perioodil tõmbaks selga teksad ja kampsuni.
    Kõige suurem probleem on alati talveriietega. Meil siin saabus peaagu talv ja mul polegi plikale veel midagi selga panna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma kannan suvel ainult seelikuid või veelgi parem kleiti, pükse üldse ei kannata selga panna. :D

      Tunnen kaasa, sest mäletan seda olukorda Eestis. Järelturult kõik paremad palad ära napsatud ja poes on ulmehindadega Lenne ja Huppa.

      Delete
  3. Meil on plika selline, kes paneb selga kõik, mis kätte annad. Tal täiesti poogen misasi see on või mis värvi. Kutt seevastu on väga valiv, kisa võib ikka taevani tõusta kui ei saa selga seda mida tahab. Ja tal on nii kindel maitse - püksid peavad olema skinny'd ja T-särgid lühikeste varrukate ja laheda pildiga.
    Kas Sloveenias pole ka second hand kauplusi? Me oleme Hispaanias ja siin selliseid asju ei ole. Eestis ostsin enamus lasteriideid sekkaritest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mõned üksikud, aga need pole kaltsukad, vaid vintage poed. Ehk siis vanaema vanale kitlile pannakse ulme hind. Igatsen kohutavalt kaltsukate aardejahti! :(

      Delete
  4. Oh, mu poeg on ka selline moekutt. Ei ole nõus enne kodust välja minema, kui on selga saanud enda valitud riided. Lisaks valib näiteks tema mulle salli ja enne ta õue ei tule, kui ma olen keset talve tema valitud siidsalli kaela pannud :D

    Õueriietest, siis meie oleme läinud seda teed, et need osta uuena ja peamiselt Lassie firma omad. Julgelt parima hinna ja kvaliteedi suhtega.

    Ja no sekkarist pärineb enamus kuti ja minu riietest, sest ma lihtsalt keeldun maksmast seda hinda, mis poes küsitakse :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awww, see on küll nii armas, kui su poja sulle salli valib. :)

      Lassiet olen ka proovinud, kui ostsin talve lõpus poole hinnaga nende kombeka. Kui ma nüüd mäletan, siis tundusid väga tugevast materjalist õueriided.

      Ära üldse räägi sekkaritest, kohe pakin asjad ja lendan Eesti poole. :D

      Delete
  5. Oh, see ruuduline kleit ja roosad sukad on nii kihvt komplekt, mõnusad saapad ka :)
    Mina ikka ka väga mõtlen enne kui täissumma Eesti poes välja raatsin käia, lihtsalt niiii ülehinnatud on kõik. Õnneks aga reisin palju ja siis ostan palju mujalt, samuti pigem tellin firmade kodulehelt kui maksan selle juurdehindluse siin juurde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Mul on mõnikord tunne, et riietan teda täpselt samamoodi nagu ise tahaks riidesse panna. ;)

      Ma ostsin üliharva midagi Eestis täishinnaga ja nagu sa ütlesid, siis reisides saab tegelt ostuhimu rahuldatud ja ei pea nii palju kodumaal rahakoti raudu avama.

      Delete