Tuesday, October 21, 2014

Kodune maovähendusopp

Ma ei tea küll millest see tuli, kuid mul läks paar nädalat tagasi söömine täiesti käest ära. Olin pidevalt näljane ja isegi, kui sõin suure portsu, ahmisin pool tundi hiljem sahvris küpsiseid. Väga raske oli kõhus tekitada tunnet nagu see oleks täis.

Samas ma söön alati väga tervislikult ja mitmekülgselt - erinevad lihad, köögiviljad, rohelised salatid, täisrasvased piimatooted, pähklid, puuviljad. Kuid ma olin täiesti hullumas tühjast kõhust ja jubedast vajadusest suhkru järgi. Ma ei tee praegu süsivesikute vaba toitumist ning toidulauda kuuluvad lisaks veel pasta, kartul, tatar. 

Samal ajal ma väga tahan kaotada kaalu, kuid olen üks neist õnnelikest, kes süües paar maiustust, hakkab kohe massi koguma. Käime küll perega igapäevaselt matkamas - meil on siin selleks ideaalsed tingimused. Kuid miski ei töötanud nii nagu pidi ja lisaks tühjale kõhule olin pidevalt õnnetu. See annab kahjuks söömisele hoogu juurde. 

Näitan teile vahepeal paari pilti enda sõbrannast Siirist, kes kaotas veidi rohkem kui aastaga 39 kg. Kui küsida temalt, mis moel ta sellega hakkama sai, vastas ta - söön kõike, mida tahan, kuid väiksemates kogustes. Nii palju, kui ma teda tunnen, oli ta täpselt samamoodi hädas enda kaaluga. Enne seda, kui ta alustas kaalu kaotust, näitas kaal talle 104 kg. Praegu on kaalunumbriks 65 kg! Kui ma vaatasin neid numbreid täna, siis ise ka ei uskunud, kui tubli Siiri on - kuigi pildid räägivad iseenda eest. :)



Hakkasin mõtlema, kuidas on selline asi võimalik ja mõtlesin välja. Tegemist on justkui koduse maovähendusopiga, kus tasapisi harjutad ennast vähem sööma. Lisaks suurele söögikogusele, oli mul jäänud rumal harjumus juua vett nagu see oleks viimane piisk maakeral. Süües tihedamalt ja väiksemaid koguseid on võimalik lasta enda maol "vähe tagasi tõmmata" ning märkamatult vähenevad ka toidukogused. 

Lisaks oli/on mul vaja lahti saada suhkrusõltuvusest ning jällegi alustasin koguste vähendamisega - tasa ja targu. Täpselt samamoodi nagu Siiri võttis peaaegu 40 kg maha aastaga, võtavad sellised toimingud aega. Ning lõpus, olles eesmärgini jõudnud, on lootust, et see ka püsib. 

Iga kord, kui Siiri postitab endast pildid, olen kadedusest roheline. Kuid samas on see nagu äratus mulle, kui lähen jälle liiga mugavaks. Mul on ta piltide pealt hea vaadata, missugune näen mina välja kaaludes 65 kg, sest olem peaaegu ühes pikkuses - tema 174 cm ja mina 176 cm. :)

Kas teil on rääkida enda eduloost või on mõni lähedane teinud suure kaalukaotuse?





6 Responses to “Kodune maovähendusopp”

  1. Oeh, täpselt sama jama siinpool. Olen koo huu taa vaa hundiisuga ja vaevlen meeletu magusasõltuvuse käes. Juba aaastaid olen üritanud end kätte võtta aga tulutult..pikkust umbes sama palju kui teil, 173cm, ja kaal juba 95´ni tõusnud. Kolme aastaga ca 30kg ümber keha kogunud omale, mõnus :D Aga ma ei anna alla, ei ei. Kunagi koidab ka see aeg, mil suudan kauem kui kaks päeva šokolaadita olla :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aga proovi seda koguste vähendamist. Mul on praegu käimas esimene nädal, ja kuigi vahel satub ikka mõni maiustus suhu, üritan valida kas väiksema koguse või üldse mõne banaani, õuna. Ja tasapisi hakka ennast harjutama liigsest suhkrust, kes teab, ükspäev oled samasugune nagu Siiri. :)

      Delete
  2. Kolm sõna - super, super, super!

    Ootan pikisilmi seda aega, kui ise olen nii kaugele jõudnud :)

    ReplyDelete
  3. Ma tellisin omale toitumiskava. Olen ka erinevaid toitumiskavasid näinud ning sealt on ka selgeks saanud, et asi on kinni kogustes. Ühtegi toitu pole keelatud, aga kogused on ette antud, ehk siis eriti alguses kaalusin enne igat toidukorda kõik toiduained ära ja sõin neid etteantud kogustes. Hiljem kui on rohkem käe sees see ja harjumus olemas, tuleb see kuidagi loomulikult. Ja nii lihtne asi oligi, kaal hakkas stabiilselt langema 0,5 - 1 kg nädalas. Hiljem lisasin ka trenni juurde, et keha lihtsalt vormida ja üleüldse võhma parandada jne. Aa ja samuti oli kavas see, et süüa 4-5 korda päevas, ehk siis näljatunnet ja magusatunnet mul ei tekkinudki eriti. Sõin korraga vähe, aga tihti. Igatahes minul aitas alustada korralik toitumiskava, andis niiöelda juhised ja tunnetuse kätte, täitsa omapead ei oleks aga ilmselt nii hästi hakkama saanud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen nõus sellega, et kui inimesel pole õrna aimugi, kuidas alustada, siis korralikult tehtud toitumiskava on kindel abimees. Loodan, et oled enda eesmärgile lähedal. :)

      Delete