Thursday, October 30, 2014

30 day photography challenge - FINISH!

Täna on viimane väljakutse päev 30 päeva fotograafia väljakutses! Mis ei tähenda küll, et võistlus läheb südaööl lukku, vaid osalejatel on aega veel nädala lõpuni "võlgasid" klaarida. Miks ma küll tunnen ennast nagu koolijüts või õpetaja? :)

Palusin osalejatel vastata kolmele küsimusele, mis puudutab väljakutses osalemist, tingimusi ja ka seda, kuidas edasi jätkata. Just, te lugesite õigesti! Kuna meie meeskonnal on välja kujunenud mõnus ja soe kambavaim, ei taha me gruppi lukku lüüa ja aidaa teha. Seega mind väga huvitas, millised on rahva soovid, sest meie grupis valitseb puhas demokraatia. Tähendab pigem parlamentaarne monarhia, kus mina olen kunn!

Kõik said nüüd naljast aru, muigasid ja liigume edasi.

Ma olen jätkuvalt amazed iga kord, kui ma väljakutse osalejate räägin - kuidas on võimalik, et ühte pisikesse gruppi on nii palju andekaid, järjepidavaid ja uskumatult toredaid inimesi sattunud. Kui te ei usu, siis peate tulema Facebooki meie gruppi kaema! Sellepärast oli mul tõeliselt mõnus lugeda vastuseid minu esitatud küsimustele. Mis tuletas mulle ka meelde, et need, kes ei olnud ILIL photography challenge grupis, võivad vastata alljärgnevatele küsimustele emaili teel või kirjutada postituse kommentaaridesse. 

- kui palju ja, mida andis sulle väljakutse?
- mida oleksid ILIL 30 päeva fotograafia väljakutses muutnud/ paremaks teinud?
- kas sooviksid jätkata väljakutse grupis mõne muu ettevõtmisega?

See on ka tingimus, et sa osaleksid lõpus auhindade loosimisel. Ära unusta, et auhindadeks on magusad EQUA bpa vabad plastikpudelid ja brunch restoranis Diip kahele täiskasvanule ja lapsele.

Ma olen pisarad silmis lugenud enamike teie tagasisidet ja selline soe tagasiside on lihtsalt.. tappev! Heas mõttes, ainult heas mõttes. :) Küsisin Agneselt luba ja avaldan tema kirja.

Suur aitäh Sulle, et sellise suure projekti käima lükkasid. Need on olnud väga lahedad 28 päeva. Kaks päeva on veel ees :)

Tänu sellele väljakutsele olen saanud veelkord kinnitust, et see, mida ma teen (nii käsitöö kui ka fotograafia) on õige. Ma liigun õiges suunas. Õppisiin kasutama oma kaamera funktsioone, millest mul aimugi polnud. Ja tänu uuele/esimesele statiivile saan nüüd veel paremaid pilte tegema hakata. 

Väljakutse ülesehitus oli lihtne ja minu arvates õige. Hea mõte oli asi Facebooki üle viia ja selleks grupp teha.

Paar päeva tagasi mõtlesin, et selles grupis võiks suhtlemine jätkuda. Võiks korraldada miniväljakutseid. Näiteks pakutakse välja teema, mis kestab kaks nädalat ja siis kõik soovijad lisavad pildi albumisse, viimasel päeval valib teema algataja enda lemmiku/ või siis enim laike saanud pildi ja pildi autor pakub välja uue teema ja algab uus ring. Aga jah aeg võiks olla pikem kui nädal.

Kui ma nüüd mõtlen natukene, siis tegelikult ajapuuduse tõttu vist paljud katkestasidki. Äkki oleks võinud igale teemale anda aega kaks päeva. Aga samas oli huvitav, nagu maratoni jooksmine. Et kas suudad tempos püsida või katkestad :D 

Mina olen tempos püsinud. Paar pilti jõudsid albumisse küll hilinemisega, sest olime sõidus. Olime kaks nädalat kodus, Võrus. Pühapäeval jõudsime tagasi Oslosse. Ehk siis Oslo-Võru-Oslo, autoga. Ja kodus oli nii palju teha, et pildid küll jõudsid blogisse, aga juttu jäi iga päevaga vähemaks. Aga tegelikult ma polegi suurem asi kirjutaja. Mulle meeldibki ennast väljendada piltide kaudu.

Ma ei tea, kuidas teiega on, kuid selliseid lugusid nähes, tuleb mulle ette lause - kes tahab, see jõuab! Ning isegi, kui mõni väljakutse päeva pilt ei tulnud osalejale just sellisena nagu ta ette kujutas, andis ta vähemalt endast parima. Isegi, kui pilt sai valmis hiljem. Mis tuletas nüüd mullegi meelde - Jaanika, sul on mõned tegemata tööd!

Kes pole veel näinud, siis minu nädala kokkuvõte ehk siis lemmikpildid on üleval mu fotograafia blogis - esimene nädal, teine nädal, kolmas nädal ja neljas nädal. Viimase ja viienda avaldan esmaspäeval. 

Aitäh kõigile, kes võtsin osa! Ma olen seda küll sada korda juba öelnud, kuid kordamine ei tee paha - mul on hea meel, et võtsin sellise väljakutse ette ja veelgi parem meel selle üle, kui imelised inimesed minuga sel teel liitusid. Kas ma oleksin lõpuni jõudnud ilma teieta, kes teab. Aitäh selle imelise motivatsiooni eest, mida ma leidsin teie piltidest, järjepidevusest ja soojadest sõnadest! :)







9 Responses to “30 day photography challenge - FINISH!”

  1. Aitäh sulle ja suur aplaus kõigile osalejatele.
    Mina olen väga õnnelik, et osa võtsin. Kasutasin väga palju vanu pilte, sest paistes jalg millel on ümber metall võru, viis kahjuks vahepeal motivatsiooni ära. Järgmine kord püüan olla tublim ja teha uued pildid.
    Kindlasti õppisin palju, väga palju uusi ja lahedaid blogisid leidsin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Palun, palun! Ja mina ühineksin sinu aplausiga, mis puudutab kõiki toredaid osalejaid! :)

      Delete
  2. Olen su üle nii nii uhke! Said nii suure asjaga hakkama.
    Soovin nüüd jõudu nende lemmikumate välja valimisega. See saab kindlasti raske olema, sest häid pilte oli ju meeletult palju :) Osalejatel oli ikka väga väga põnevaid ideid.
    Sinu küsimustele vastan ma nüüd ka:
    -Kui palju ja, mida andis sulle väljakutse?
    Minu jaoks andis kõige rohkem kinnitust, et suudan teinekordki sellistest pikematest väljakutsetest osa võtta. Nimelt olin alguses suht kahtlevas arvamusel, et kas üldse lõpuni vastu pean. Aga näed, hetkel veel vaid kaks pilti lõpust puudu ja olen õnnelik. Loomulikult tänu väljakutsele käisin ma ka pisikesel kaamerat puudutaval koolitusel, mida ilmselt muidu poleks läbi teinud. Sealt sain ma põhiteadmised oma kaamera käsitlemise kohta. Palju neist kasutasin ka challenge ajal pilte tehes.
    -Mida oleksid ILIL 30 päeva fotograafia väljakutses muutnud/ paremaks teinud?
    Kui nüüd järele mõelda, siis vist eriti midagi muuta poleks tahtnudki. Võimalik, et mõne teema vahetanud mõne muu vastu (mõni teema pani ikka pikemalt kukalt kratsima küll) Kuid tegelikult see, et vahepeal ka raske oli, see oli ju just hea. Liiga lihtne oleks ka jama olnud :)
    Õhtuti oli hea oma pilti lisada. Siis oli võimalus päeva jooksul teiste tehtud piltidest inspiratsiooni saada. Nii et tegin natukene petukat :) Samas aga ma ei tahtnud kellegi teise ideed kopeerida ja nii mõnigi kord pidin hoopis kasutama mõnda teist pilti.
    - Kas sooviksid jätkata väljakutse grupis mõne muu ettevõtmisega?
    Kindlasti. Mulle tundub, et need inimesed kes grupis on ja asjast osa võtsid, on hästi tublid ja toredad inimesed. Ja selliste inimestega on alati meeldiv tutvuda. Kasvõi ainult arvuti vahendusel. Just nagu sina isegi oled mulle heaks sõbraks saanud :)
    Vot nii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merili, sa olid nii tubli, et mul on nii raske sõnadesse panna, kui uhke ma su üle olen. Järgmine kord usud endasse veelgi rohkem ja isegi taevas pole piiriks! Seda on küll tore lugeda, et tegid koolituse läbi ja ma arvan, et see on kindlasti üks esimestest asjadest, mida üks uus kaameraomanik tegema peaks. Siis on juba lihtsam edaspidi oma ideed ellu viia. Ja ei teki probleemi, et ei saa hakkama - ikka saad. :)

      Aitäh sulle, et liitusid väljakutsega, mul oli ütlemata hea meel ja tundsin ennast palju kindlamalt, kui teadsin, et oma käpp teeb ka kaasa! :D

      Delete
  3. 1. Väljakutse andis mulle palju uusi kogemusi, inspiratsiooni ja samuti mitmeid ideid edaspidiseks!
    2. Ehk oleks hea olnud tiba rohkem aega, sest päris kiireks läks mõnel päeval see pildi tegemine!
    3. Arvatavasti, kui uued väljakutsed tuleksid, oleks mina kiire osalema! :)

    Tegemist oli väga mõnusa ja ägeda väljakutsega! :)

    Carmen

    ReplyDelete
  4. Mul võttis südame alt soojaks selle postituse lugemine! Tõesti sai väga vahva grupp inimesi kokku, kes andsid endast maksimumi iga teema täitmisel :) Veelkord aitäh sulle Jaanika selle eest :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Palun, palun! Minupoolne rõõm kogu üritusest on väga suur. :)

      Delete
  5. Sain ka lõpuks viimased pildid tehtud ja blogisse lisatud :) Ja ühtlasti vastan ka su küsimustele siin kommenteerides.

    kui palju ja, mida andis sulle väljakutse? - Nagu ka oma blogis mainisin, siis see väljakutse tegi mulle selgemaks, kui palju mulle meeldib fotograafia ja et kindlasti jätkan sellega oma elu. Natuke kasvatas närvi kaa, sest no kui ei tule head ideed siis ajab närvi küll :D aga lõpuks oli ikkagi rõõm suurem, kui hea pildi sain:)

    mida oleksid ILIL 30 päeva fotograafia väljakutses muutnud/ paremaks teinud? - ka mulle oleks meeldinud natuke kindlamad reeglid nagu näiteks et pildid võivad olla ainult oktoobrikuust.

    kas sooviksid jätkata väljakutse grupis mõne muu ettevõtmisega? esialgu puhkaksin natukene, aga kui mõni äge ettevõtmine on siis miks mitte! :)

    Igatahes aitäh sulle, et nii vahva asja korraldasid :P

    ReplyDelete