Sunday, September 21, 2014

Sunny with Teazy

Viimased miljon nädalat on lihtsalt sadanud ja sadanud. Nagu iga viimanegi vihmapiisk tuleb pilvest välja pigistada ja meile kaela saata. Tänu vihmastele ilmadele on meie piirkonnas Lõuna-Sloveenias ka üleujutusi. Päris korralikke. Kohaliku ajalehe esiküljel oli uudis majast, millele oli pool mäge selga vajunud. Üks magamistuba oli täiesti purustatud ning vedas, et perekond oli teisel pool majas. 

Igatahes, iga hommik, kui ma ärkan, vaatan aknast välja ja jällegi on hall ning vihmane, võtab ikka tuju ära küll. Põhiliselt sellepärast, et külm ja niiske ilm paneb piirangud kuhu minna. Pigem juba öelda, et selline ilm paneb meid justkui koju luku taha. Minus tekitab see vangi tunde ja trotsi hinge - appi, laske mind välja! 

Sellistel hetkedel otsin kodus väljapääsu ängistusest - loen raamatut, joonistan, mängin lapsega või vahel unelen ka niisama. Kuid ikkagi - mida vähem ma teen, seda vähem mul energiat on. Ja pealegi koguaeg on külm! Niiskus ronib kontidesse ja paneb nina jooksma - lisaks oleme juba kõik haiged ka olnud. Kes rohkem, kes vähem.



Ma sain juba mõnda aega tagasi Teazylt armsa kingipaki - aitäh, Teazyle! Kes veel ei tea, mis on Teazy, siis see on eestimaine bränd, mis pakub inimestele igasuguseid huvitavad teesid. Mina ja Igor proovisime Teazy 14-päeva teekuure ning olime sellega väga rahul. Nüüd on mul ka veel nende energiatee ja roheline jäätee.

Teazy jäätee panin kiiresti hakkama, sest ma polnud varem midagi sellist proovinud.Ohh, kui hästi see hiigelsuur teekotike lõhnas! Kuna vahepeal näitas ikka päikest ka, siis Igor tegi aias tööd. Tuppa tulles võis ta terve kannutäie korraga ära juua. Esimesel korral lisasin ka supilusikatäie mett, sest siis meil polnud kodus puuvilju nagu sidrun või apelsin. Järgmine kord tahan proovida jääteed ka puuviljadega, mis annab mõnusale tee maitsele kindlasti palju juurde. Jätan mõned teepakid hoiule ka headele sõpradele, et pakkuda tervislikku värskendust. Jäätee sisaldab Chun Mee rohelist teed, ananassi, saialille ja maitselisandeid. 



Energiatee oli just see, mis hoidis mind elus nendel unistusel ja vihmastel päevadel. Olen pannud tähele, et kui ma joon kohvi, siis alati ei anna see piisavalt ergutust. Ja kuuldavasti teevad uniseks ka süsivesikurikkad toidud. Energiatee koostiseks on tee-punapõõsa lehed, guaraanaseemned ja ingverijuur. Lisaks annavad head maitset juurde vürtsid. Kui mulle selle tee lõhn alguses ei meeldinud, oli maitse palju mõnusam. Ma ei oskagi seda kirjeldada, kuid minu jaoks oli see hea, ning nüüd eelistan energiateed rohkem kui kohvi. Kui poisid käisid väljas sulgpalli mängis, siis peale mängu pakkusin neile just seda teed, et aidata taastada jõuvarusid.

Aga täna oli ilus ja päikesepaisteline päev. Võiks öelda isegi, et veidi kuum, sest olen jõudnud ära harjuda külmema ilmaga. Ning ausalt öeldes võtsin kapist juba soojad ja pehmed kudumid välja, et pere soojas hoida. Ahh, ei ma ei ole üldse kurb - päike toob alati sellise seletamatu hea tuju. Tõsiselt, terve pere oli nagu hunnik päikesejänkusid täna. :D Soovin teilegi kuldset sügist ning palju päikest (esimene kord, kui soovin kellelegi päikest, andke andeks!).



















3 Responses to “Sunny with Teazy”

  1. Ma just vaatasin seda energiateed netist ja mõtlesin ,et tellin:) Viimasel ajal on see väsimus ja haigus ligi tikkunud,et kuidagi ei taha ennast liigutada:( Loodan,et on kasu!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma tean seda tunnet! Mul on nii, et kui õues hakkab pimedamaks minema, siis ei jätku üldse energiat terveks päevaks. Nagu karu talveunes. :)

      Delete
  2. Oh, need teed tunduvad ka nii mõnusad! :)

    ReplyDelete