Wednesday, September 24, 2014

30 day photography challenge - SHOOT!

Lugesin kord Katre blogist, et pole oluline, mis kaamera sul - võid teha kasvõi tavalise digikaga väga ilusaid pilte. Olen temaga sel kohal väga nõus. Kuid mis teeb ühe fotograafi eriliseks, kui pole vahet, kas sul on pirakas peegelkaamera või pisike kompaktne digikas? Minu nägemus on selline - et olla või saada tõeliseks fotograafiks peal olema oskus teha rohkem kui ilusaid võtteid ning osata see pildile püüda nii, et sõnu polegi vaja juurde panna. Loomingulisus, uudishimulikkus, tahe olla erinev, püüe pidevalt areneda. 

Alates 1. oktoobrist alustan 30 päeva fotograafia väljakutset. Iga päev on uus teema, et praktiseerida oskusi ning saada veelgi paremaks fotograafiks. Kutsun ülesse kõiki, kes soovivad sel teekonnal minuga kaasa tulla. Et anda teile rohkem motivatsiooni, valin lõpus välja 5 osalejat, kes igaüks saavad EQUA uue Lace bottles pudeli - enda valikul, kas musta või valge. 

Endast saate märku anda kommentaarides. Ning osaleda võivad kõik, isegi, kui sul pole blogi. Sel juhul saada mulle enda pilt emailile inloveinljubljana@gmail.com või lisa link (facebook, Instagram) iga uue päeva postitusse siin blogis. Instagramis kasuta #inloveinljubljanachallenge.

Kes ei taha ise osaleda, on nii tore inimene ja jagab uudist sõpradega. :D Ja nüüd las käia! :) 

Puust ja punaseks tehtud reeglid leiate SIIT.




Hey all interested in developing your photography skill! I am starting a 30 day photography challenge on 1st of October and inviting you to join with me. Come and discover you hidden talents and become even better photographer! It is very important to read, but it is even more important to practise and this is just what 30 day photography challenge will offer - sounds like teleshop, doesn't it? :D 

From all who will join, in the end I will pick 5 participants who will each get one EQUA bottle from their new Lace bottles collection. Please enter a comment under this post if you want to participate and how you will show your work - blog, facebook, Instagram. Use #inloveinljubljanachallenge. Also you can send me photos via email, then I will upload pictures to my blog or facebook (inloveinljubljana@gmail.com).

I am very excited about this upcoming event, how about you? :)





136 Responses to “30 day photography challenge - SHOOT!”

  1. Hmmmmm, mina nagu visttt tahaks osaleda, aga samas ma pole kindel, sest ma pole never ever ühegi sellise asjaga lõpuni jõudnud ja ma juba vaatan ette ära, et on teemasid, millega ma ei oskaks essugi peale hakata. Aga ma veel mõtlen :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma väga loodan, et tuled kampa. :) Ja vahel, kui väsid, võid teatepulga Brunole anda! :)

      Delete
  2. Oh lõpuks vist sain korda!
    Aga see challenge on küll väga huvitav!
    Kahjuks ennast tundes, tean et mina sellega hakkama ei saaks. Aga püüan asjaga kaasa minna seni kuni jõuan.
    Olen piisavalt laisk, et kaamerat igale poole kaasa tassida. Kuigi ju võiks, sest päris tihti on olnud selliseid hetki kus telefoniga pilt ei ole hea.
    Sinu pilte aga ootan huviga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on ka nüüd suurem kaamera, kui varem ja annab ikka tunda, kui sada kilo käe küljes ripub. :)

      Ma väga loodan, et ikkagi võtad osa!

      Delete
  3. Oo kui lahe mõte :) Ma pole kindel, kas suudan, aga proovin siiski oma seebikarbiga kah läbi teha selle! :)

    ReplyDelete
  4. Oii, see tundub nii äge ja midagi sellist, mis mulle sobiks aga ma ei tea... saan aru, et pildi ilu oleneb asetuses jne aga minu silmis mängib rolli ka kvaliteet. Minu kõige "võimsam" pildimasin on telefon, mis pole ka teab mis uus :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mõnikord see kvaliteet saavutatakse alles hiljem pilditöötlusprogrammides - usu mind, fotograafid teevad ka mõnusaid käkke. :D Kõige lihtsam ja kiirem internetipõhine programm, mida soovitan on PicMonkey - mina töötlen siiani osad pildid seal. Isegi need, mis on telefonis tehtud. :)

      Delete
  5. i'm in :) i needed a chalenge like this and i'm happy about your initiative. i think i'll send my photos to you by mail. keep me posted.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mihaaai! Victory until the end pam paraa! :) :) :)

      Delete
  6. Ma ka vist tahaks osaleda.. aga ma kardan,et äkki ma lihtsalt unustan mõnel päeval selle pildi tegemise ära :D No see oleks nii minu moodi. Ja samas see iga päevane piltide üleslaadimine on ka tüütu.. kaart arvutisse, väike töötlus/suuruse parajaks tegemine.. Mõtlen veel :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kallis kommenteerija, kui sa arvad, et sina unustad, siis mul on sulle saladus - mina unustan kuubis! :D Loodan selle eetevõtmisega ennast parandada. Proovi sinagi. :)

      Delete
  7. See väljakutse on tõesti ahvaltev! Kuna aga mu peegelkaamera läks katki, siis oleks võimalus kasutada vaid kompaktkaamerat ja telefoni. Tean jah, et ka nendega on võimalik ilusat pilti teha, aga minu jaoks on peegelkaameraga tehtud pilt ikka selline klaar ja selge. Samas mul nüüd paar päeva aega põdeda ja äkki ikka võtan väljakutse vastu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Enne, kui ma aasta tagasi esimese peegli sain, tegin neli aastat vaid digikaga pilte ja ma olen täitsa rahul. Sul on õigus, mõnda efekti saavutab peeglikaga, kuid samas meil ei ole siin National Geographicu võistlus. :D Mul oleks väga hea meel, kui sa osad võtaksid, Enely. :)

      Delete
    2. Võtan ikka osa! Nüüd tuleb vaid loota, et minusugune tuulepea (me pere keeles udumuna :P) ei unustaks iga päev pildi tegemist.

      Delete
  8. Mina annan ka endast parima, et osa võtta.
    Kas pildid peab panema üles iga päev , või lõpus korraga.
    Panen enda blogisse siis need :) Viitega sinu blogile .

    Kertukaptein.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pildid võiks ülesse laadida iga päev, sest siis on iga pildi ja tegevuse emotsioon kõige suurem. :) Hoian sinu blogil silma peal! ;)

      Delete
    2. Kahjuks ei saa su blogi lugeda. :(

      Delete
  9. Teemade järgi vaadates ei jõua ma juba oktoobrit ära oodata. Tuleb põnev kuu täis pilte. Challenge accepted! Minu oktoobrikuud võib jälgida Instagramist, kasutaja: pailaps. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lahe, Yaana! :) Mina olen ka põnevusega oktoobrikuu ootel. :)

      Delete
    2. Tahaksin siiski oma instagrami privaatseks jätta kuid samas teistele oma pilte näidata, seega otsustasin neid hakata üles laadima oma tumblr'sse.
      kuuri-ehitan.tumblr.com

      Delete
  10. On teemasid, mis panevad kõhklema... Eriti kuna Ma ei tea kunagi millise päeva Minu 1 aastane Mulle korraldab :D (Pildistamas käin alati Temaga koos).
    Aga võtan väljakutse siiski vastu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa oled väga tubli! Lapse kõrvalt on loomulikult raske, ja on mõned päevad, mil kõik ei lähe just sujuvalt. Võid ka mõned pildid ette ära teha, kui tead, et mõni päev ei sobi, või hiljem tagantjärgi. :)

      Delete
  11. Sooviks ka osaleda. Tundub nii tore challenge olevat :) Pildid panen siiski ilmselt instagrami, mitte blogisse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vahva! Instagram on hea koht ja ma olen kindel, et mõnel päeval sajavad mu pildid ka sinna. :)

      Delete
  12. Vot kui "hästi", et just nüüd minu fotoka akulaadija kadunud ja mõlemad akud tühjad on :P Aga kui ülesse leian siis proovin ehk isegi osa võtta, täitsa vahva ettevõtmine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma vist nutaksin nurgas patja, kui mu akulaadija ära kaoks. :D Oled isegi tubli! Pöidlad pihku, et leiaksid laadija ülesse. :)

      Delete
  13. Pean veidi kaasategemist kaaluma. Nimelt on ka minu jaoks teemasid, millist pilti mul ei ole ehk sel päeval võimalik teha või millega ma ei oska lihtsalt midagi peale hakata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aga need teemad ongi ju kõige põnevamad, mida pole nii kerge teha. :)

      Delete
    2. Otsustasin nüüd ikkagi kaasa lüüa! Teen seda instagrami kaudu :)

      Delete
  14. Pole kunagi selliseid pildi challengeid teinud, aga arvan, et võtan seekord osa! Aga ei oska lubada, kas just iga päev tuleb 1 pilt. Äkki tuleb ühel päeval kaks ja teisel päeval mitte ühtegi. Ma arvan, et kui päris raamidesse end ei suru, siis on palju ägedam :) Ja teen pilte iphone 5-ga, kaamerat njetu :D

    ReplyDelete
  15. Eelmine kommentaar kadus kuskile...... et mis ma tahtsin öelda - ma proovin ka osaleda! Instagram on jagamiseks parim, kasutaja - robriina
    Ehk veab lõpuni välja! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Võib olla üksinda vajuks rappa, aga üheskoos hoiame üksteist pinnal. :)

      Delete
  16. Mina võtaks ka hea meelega osa. Loodetavasti tuleb sellest üks tore elamus

    ReplyDelete
  17. Löön kaasa, lihtsalt sellepärast et see on nii tore ühisüritus/üleskutse, nii fann! Nii nii tore.
    Jagasin infot ja Teie blogi sissekannet edasi ka, loodan et tohtis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on selle üle väga hea meel, aitäh! :)

      Delete
  18. Löön kaasa. Kasutan küll telefoni aga poole oktoobri pealt peaks kaamera saama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Väga hästi ju, ja telefoniga saab korralikud pildid teha küll. :)

      Delete
  19. Osalen instagrami kaudu, @avoomets! :)

    ReplyDelete
  20. Väga äge, osalen ka oma unustusse vajunud blogiga :) delisiousd.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tubli, saadki blogile elu sisse puhuda. :)

      Delete
  21. Üritan kaasa teha, väga lahe mõte! Pildi meilile saates, tuleks mingi täpsustav info ka kirjutada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tore, Kati! Võid ju lisada, mitmenda päeva pildid sa mulle saadad. :)

      Delete
  22. Väga lahe, mina osalen ka! :)
    Pildid panen blogisse: http://kajass.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minu meelest on ka lahe, hoian su blogil silma nüüd peal. ;)

      Delete
  23. Äge ettevõtmine! Ma veel mõtlen kas on järjepidevust kaasa lüüa, kuid vaja oleks, sest ma just "avastasin" oma kaamerat ja tahaks veel. See oleks hea motivaator. Hmm, kas see ka loeks kui ma pildid näiteks nädala kaupa avaldan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Avalda nii, kuidas paremaks pead. Kõige olulisem on, kuidas sa ise kõige paremini sellest teekonnast õpid. :)

      Delete
  24. Väga vahva ettevõtmine, seda enam kui fotograafia huvitab :) Sooviksin kindlasti osa võtta! :)

    ReplyDelete
  25. Oo. Nii põnev. Kindlasti võtan osa nii kuidas suudan ja jõuan. :) Tuleb põnev oktoober ;)
    Pildid tulevad blogisse arvatavasti http://merkabuzz.blogspot.com või instagrami: merilin_a :)

    ReplyDelete
  26. Osalen ka :) Pildid panen nii blogisse kui ka FB lehele :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juba nii palju toredaid inimesi, mul läheb meel aina rõõmsamaks! :)

      Delete
  27. Oi, mina löön kindlasti kampa! Mõtlen veel, kas minna lihtsama vastupanu teed ja kasutada oma tarka telefoni või minna kaugemale ja kaameraga asju jäädvustada, et ka nö "skilli" arendada. Mõned päevad veel otsustamiseks aega (:

    *Merrific*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma juba ootasingi, et millal sa tuled - sa oled ju ise päris osav fotonäpp. :)

      Delete
  28. Mina ka kindlasti osalen! Blogi on olemas, aga see on toidublogi ja lisan oma fotod siis pigem instagrammi (@jaanika555) vastava hashtagiga ja lingin siia postituste alla ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Väga tore, köögivõlur! Jään ootele. :)

      Delete
    2. Ma vaatan, et toidupiltidega teil probleeme pole - nii ilusad ja ahvatlevad. :)

      Delete
    3. Jah- toidupiltidega täitsa sujub juba :)

      Delete
  29. Ma ka mõtlen veel, kas võtta osa v mitte. :D Ma kardan, et ma unustan ära.. :D

    ReplyDelete
  30. Mõtlesin ja mõtlesin, võtan ka ikka osa. Mis on parem kui endale väljakutse esitada! :)

    ReplyDelete
  31. Ma osalen ka ja suutsin parima sõbranna ka kaasa meelitada :)

    ReplyDelete
  32. Mina ka võtan osa, kuigi ma ei ole väga osav fotograaf aga siis ongi just põnevam. :)

    ReplyDelete
  33. Võtaksin ka oma digikaga osa. Pildid laen üles blogisse jessikaisu.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. Okei, võtan ka osa. Laen üles oma isiklikule blogilehele, facebooki ei taha ummistada.

    ReplyDelete
  35. Väga vahva väljakutse :) proovin kaa. Teemad on küll väga inspireerivad. Laen üles instagrammi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Superluks! Mul on väga hea meel, Päivi. :)

      Delete
  36. nii pônev!! vôtan ka osa , see on nii hea variant oma kaamera nûûd igapàevaselt sahtlist vàlja vôtta :)

    ReplyDelete
  37. Kuna pole ammu enam pildistamisega tegelenud, siis võtan osa. Saab ka unustusse vajunud blogi natuke elavdada.
    www.fototasku.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Oh, ma tahaks ka kindlasti osa võtta. Ma pole küll end kunagi pidanud heaks fotograafiks, aga kes teab, äkki see muutub :)

    ReplyDelete
  39. Täitsa vinge väljakutse tundub olevat. :) Kuna ka alles hiljuti soetasin endale peegelkaamera, siis see challenge on kui rusikas silmaauku. Mina hakkan siis oma pilte üles panema enda blogisse aadressil www.sissykiku.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Ma osaleks ka. Kuigi natuke kahtlen ja kõhklen :) Kõige rohkem kahtlen selles, kas suudan igapäevaselt fotod arvutisse üles laadida. Aga ma vähemalt proovin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tubli oled, proovima ikka peab. :)

      Delete
  41. vötan ka osa :) http://callmefabulous.wordpress.com/

    ReplyDelete
  42. Oi kui kihvt! Kindlasti võtan osa, nii huvitavad teemad ja hea challenge, mida kaasa teha hobifotograafina, kes üritab ennast arendada. :) Ja nii väga olen tahtnud EQUA pudelit!

    Postitan oma pildid oma fotoblogisse:

    http://gertuchallenge.tumblr.com/

    P.S - Jäi natuke arusaamatuks - kas kui laen tumblr'i blogisse pildid, siis kas peab eraldi ka iga päev konkreetse pildi lingi Sulle saatma?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma pole Tumblriga väga tuttav, kuid pakun, et sealt oleks võimalik ka mulle link saata? Igatahes, see üks pisike lingike teeks mu elu palju lihtsamaks ja ma loodan, et sul pole midagi selle vastu, et mind abistada. :)

      Delete
  43. Väga lahe idee ,ise teen pilte igapäev ja teemasid mulgi erinevaid ;) Tule minu blogisse ka piiluma ;)

    Diana

    www.dressprive.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Out of topic, kuid sa oled üks naiselikumaid naisi, keda mul on õnnestunud viimasel ajal näha - vau!

      Delete
  44. Võtan ka osa .
    Tundub põnev ja samas ka raske, seega on hea väljakutse. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma hakkasin ka nüüd uuesti teemasid üle vaatama ja ega kerge poel tõepoolest. :)

      Delete
  45. Mõtlesin, mis ma mõtlesin, otsustasin, et enne kui oma pisikese konna täiesti maha kannan annan talle veel kuu aega võimalust minuga koostööd teha. Ma tean, et minust ei ole igapäevaselt blogijat, sest arvuti veidi katki, aga luban, et kord päevas üritan end vedada Tumblrisse aadressile xoxomerilyn,tumblr.com ja laen sinna enda pildi üles. Arvestades mu une ja töögraafikut, võib pildi laadimine minna üle südaöö, aga vähemalt on pilt, eksole!

    Ja kuigi ma avastasin Su (Te?) blogi tänu sellele, et Mallukas seda väljakutset jagas, tundun mulle nüüd, et jään lugema ka peale oktoobrit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meriliyn, sa oled kõigest õigesti aru saanud. Loodan, et ennekõike on sul endal väga tore seda väljakutset kaasa teha ja, kes teab kuhu fotograafia pisik sind veel viia võib. :)

      Ootan sind ikka siia tagasi!

      Delete
  46. Kas ma jõuan ka veel liituda? Ma olen seda ideed nii pikalt kaalunud, et ehmatasin ära kui avastasin, et täna ongi juba oktoober :)
    Kui vastus on positiivne, siis postitan oma pildid kord nädalas ja saadan meilile nagu reeglid ette näevad.

    ReplyDelete
  47. Otsustasin, et tahaks ka midagi toredat teha enda lõputöö-töö--une graafiku vahele. Seega osalen ka. Hakkan enda pilte instagrammi lisama. :)

    ReplyDelete
  48. Ma osalen ka! Postitan pildid Instagrami.. (annaliisajyrgen) ja kas peab iga päev lingi postitama siia või sulle e-mailile?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saada mulle emailile inloveinljubljana@gmail.com :)

      Delete
  49. Mina sooviks ka osaleda kui veel saab. Mõtlesin ja mõtlesin kuni avastasin, et täna ongi oktoober. Pilte lisaksin kord nädalas blogisse (jannepungar.wordpress.com) ja siis saadaks ka lingiga meilile. Muul ajal näitaks neid instagram'is.

    ReplyDelete
  50. Võtan ka osa. Pilte üritan kord nädalas meilile saata.

    ReplyDelete
  51. Võtan samuti osa. Postitan fotod oma blogisse. Reeglitest lugedes sain aru, et võib igal pühapäeval oma nädalaga tehtud fotod avalikustada(?), seega valin selle tee siis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just, kord nädalas, siis pühapäeval. :)

      Delete
  52. Osalen kaa ! :)
    Kord nädalas ja meilile

    Nii õhinal olen juba :D

    ReplyDelete
  53. See sõna on choice, mitte choise :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh, keegi juba aitas mind grammatikaga. :) Reeglite postituses on muudetud.

      Delete
  54. No (sisesta paar vandesõna). Ma olen ka väga udupea ja igapäevaselt väga ei viitsi tegelikult arvuti-telefoni-piltidega mässata, AGA. Kuna selles challenges on koos väga mitu minu jaoks olulist asja, mida arendama peaks, siis üritan vähemalt osa võtta :)

    minumitteelu.blogspot.com (nime peal klikates vist saab kah kätte : )

    ReplyDelete
  55. Aga osalen ka siis :) Saadan siis sulle meilile.Kui iga päev ei jõua netti kas siis saan ka tagant järgi pilte saata? pildid on ikka igal päeval tehtud :)
    Heili

    ReplyDelete
  56. Ma ei teagi, kas minu osalemine sai kirja või ei, justkui kirjutasin kuhugi, aga nüüd ei leia enam üles. Igatahes proovin ka lõpuni vastu pidada, ilmselt teen täna esimese päeva postituse ja ülejäänud pühapäeviti http://www.rohelisemrohi.blogspot.fi/ :)

    ReplyDelete
  57. Enda meelest eile kommenteerisin ka postitust, aga ei jõudnud ikkagi vist. Igal juhul, mina osalen ka ja nädala pildid panen blogisse igal pühapäeval. :) memoranni@blogspot.com

    ReplyDelete
  58. Osalen samuti, panen Feispuuki https://www.facebook.com/sqar88

    ReplyDelete
  59. Mina alustasin kaa ja postitan neid igapäevaselt oma blogimaastikule:
    http://karbooom.blogspot.com/

    :)

    /niii tore algatus, kiidan täiega takka! :)

    ReplyDelete
  60. Osalen ka, aga pildid saadad sulle meilile :)

    ReplyDelete
  61. Ohoo. Õigel päeval avastasin selle postituse ja tegin kohe esimese päeva ülessande ära. Loodan, et saan kõigiga hakkama - mõni tundub küll keeruline... Kuna elan maal, siis kas 15ndal päeval võin City Lightsi asemel külavahe valgustust pildistada? Saadan siis nädala pildid pühapäeval e-mailile! :)

    ReplyDelete
  62. Minu pildid ilmuvad igal pühapäeval blogisse, eelnevalt on olnud seal blogis kõike muud, kuid nüüd pühendan pühapäevad väljakutse jaoks.

    http://sussapussa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  63. Ja minu pildid ilmuvad iga päev minu blogis : http://loomaaedonkirju.wordpress.com/
    Vähemalt ma üritan hakkama saada. Järgmine nädal sõidan kaheks nädalaks reisile, siis eriti huvitav väljakutse neid pilte püüda. :)

    ReplyDelete
  64. Olles endast just mingi sada pilti klõpsind, on kuidagi jama mitte osaleda. Head selekteerimist mulle! Pilte näeb rebasepesa.wordpress.com

    ReplyDelete
  65. Kas saab veel osalejatega liituda? http://margariin.blogspot.com/search/label/30dayphotographychallenge

    ReplyDelete
  66. huvitav, miks mu kommentaar läbi ei läinud..
    minu pildid on siin http://kolmkymmend.wordpress.com

    ReplyDelete
  67. Osalen ka. Pilte hakkan pühapäeviti oma blogisse postitama. Blogi asub aadressil http://lellaphernelia.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. Hmm, püüdsin juba ühe korra endast märku anda, aga ei õnnestunud miskipärast. Osalen rõõmuga nii toredal ettevõtmisel. Pilte püüan lisada kord päevas, aga täna sai siis eilse eest ka, sest ma alles paar tundi tagasi kuulsin sellest :) Tekitasin siis facebooki vastava albumi ( kasutajanimi Ve Na).

    ReplyDelete
  69. Ma tahan ka osaleda. Loodan, et on ikka indu lõpuni osaleda :) . Pildid lisan pühapäeviti musikallipai.wordpress.com :) .

    ReplyDelete
  70. Ma võtaks ka osa , osad on juba tehtud :D ! Ei leidnud su blogi üles õigelpäeval .

    ReplyDelete
  71. Minu kommentaar pole läbi tulnud.. ei tea miks, lisan siis uuesti.
    Osalen ka ja minu pilte näeb jooksavalt blogis : www.kristiinhelisalu.blogspot.com
    lisan ka facebooki grupi albumisse

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen kõik kommentaarid ikka avaldanud, kuid mõnikord juhtub nii, et kommentaar ei jõua üldse minuni. Väga tore, et liitusid! :)

      Delete