Friday, July 04, 2014

Soovid saada koostöö pakkumisi?

Sul on enda armas väike blogi ja oled juba mõnda aega kirjutanud. Ühel hea päeval leiad oma postkastist emaili, kus mõni uus või tuntud bränd pakub sulle koostööd. Loomulikult oled sajas erinevas vormis meelitatud ja hakkad mõtlema - miks küll mina? Peale selle, et põhiliselt teen müügitööd, saan ma aegajalt ülesandeks leida blogisid, millega minu tööandja võiks koostööd teha. Näiteks täna käisin ma läbi suuure koguse Läti blogide ja tekkis mõte kirjutada sellest, mille järgi valin blogi.

Ole aktiivne! Kui blogis on postitus tehtud viimati mitmed nädalad tagasi ja blogi arhiiv näitab tühjust, võib arvata, et blogipidaja on kiire millegi muuga. Aktiivne blogi on palju ahvatlevam. :)

Kirjuta vähesega palju! Isegi, kui mind teema väga huvitab, siis kipub uni peale pikki romaane lugedes. Ürita hoida juttu kontrolli all (ja me kõik teame kuidas see võib vahepeal teemast välja libiseda või järjejutuks paisata :D) ja ole sisutihe.

Ürita hoida blogi disain.. kontrolli all! Arusaadavalt on väga raske teha blogi just nii ilusaks nagu sa tahaksid, sest tahaks ju kõike “kätsete” ja pilte lisada. Siin kehtib sama reegel, mis postitusi kirjutades – less is more. PS Sel moel on lihtsam leida üles kõik vajalik, et nii lugejal kui ka ettevõtjal.

Kirjuta endast ja ära unusta kontakti lisada! Mõnikord olen loobunud, sest ei suuda leida mitte ühestki blogi nurgast blogija nime, emaili.. nagu keegi salapärane inimene on kirjutajaks. :)

Ürita teha ilusaid pilte! Isegi kui sul on vanaema vana digikas, või tavaline nutitelefon, siis ka nendega on võimalik teha päris korralikke pilte. Igatahes, millega iganes sa pilte ka ei teeks, pane nendele rõhku. Hetkel, kui ma vaatan Läti blogisid, siis kuigi ma loen googli tõlkega ka teksti, hakkavad esimesena silma pildid. Ja kindlasti on sul kodus palju toredaid kohti peale aknalaua - sorry, olen aknalaua allergiline juba! :D
Edit: andke andeks, mõned postitused tagasi tegin ise ka pildid aknalaual, küll mitte toas, vaid koridoris :D

Räägi oma blogi lugejatega! Esiteks on viisakas suhelda inimestega, kes võtavad vaevaks avaldada enda arvamust (ja usu mind, kui sa vastad neile, tulevad nad heameelega ka tagasi) ja teiseks näitab see jällegi, et sinu blogi on aktiivne ja ettevõte tahaks näha oma brändi seal.

See postitus läheb neile blogijatele, keda kasvõi natukenegi huvitab koostööde tegemine. Lisan veel juurde, et pole üldsegi häbiasi võtta ise brändidega ühendust, sest mina siiani avastan uusi blogisid, mis tegelikult polegi nii värsked, kuid olid kuidagi kahe silma vahele jäänud. Samas mõtle enne, kas sul on ka midagi vastu pakkuda, või üritad niisama tasuta nänni saada. Kui sa nüüd loed mu mõtted uuesti läbi, siis paned tähele, et ma ei maininud seal jälgijate arvu. Just nii, see polegi kõige olulisem, sest kui ma leian ühe usina blogi, mis võibolla polegi veel kõigile silma jäänud, kuid blogipidaja on ilus, tark ja osav – that's what matters.


Loodan, et olin kasvõi ühele blogijale oma targutamisega kasulik, siis tean, et mu postitus läks korda. :)




23 Responses to “Soovid saada koostöö pakkumisi?”

  1. See on küll täiesti teemast mööda aga.. kas Igor on ka eestlane või pärit Sloveeniast? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igor on puhastverd sloveeni tõugu täkk. :D

      Delete
  2. Head nõuanded.. peaks oma blogi ka uue pilguga üle vaatama :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samas tihti on ka nii, et blogi "nägu" kujuneb välja alles mõne aja jooksul. Kui sa vaatad oma esimest postitust ja viimast, siis ma olen päris kindel, et vahe hiiglaslik - nagu ka mul endal. :)

      Sul on vahva blogi, Kadri ja su jutt on meeldivalt sujuv. Nagu ma välja lugesin, oled blogija olnud päris pikalt!

      Delete
  3. Haah! Nali missugune, enne tegelesin just blogi template'iga ja lisasin juurde tutvustuse endast (ma sakin selles) ja nüüd sattusin seda siin lugema :D :D Tegelt mulle väga ei meeldi blogid, kus on liiga palju tootearvustusi ja sponsoreid. Mulle meeldib just see punkt, kus on öeldud, et fotodel peab olema kvaliteeti. Ma lõpetan juba eos nende blogide lugemise, kus on väikesed fotod koleda kvaliteediga. Jätka samas vaimus, mulle meeldib kohutavalt lugeda nõuandeid ;)
    Ma arvan, et

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raske on olla ilublogija ja samas hoida blogi reklaamivaba, eks seda on popimate blogide pealt näha. Samas ma mõtlen, no kui tuleb elupakkumine, millega bränd tahab ka oma osa saada, siis on väga raske lugejaid "ära petta", et oi mulle meeldibki iga päev ja iga hetk ja iga minut kanda Marati dressipükse ja maikat. :D

      Sattusin Eveliisi blogis postitusele, kus ta rääkis enda arvamusest eesti blogijate ja brandide koostööde kohta, ning kui ma õigesti mäletan, siis tema meelest on jube igavad need giveawayd ja proovin toodet-räägin tootest. Nii, et siin tooks välja veel ühe punkti - mõtle välja ülivinge pakkumine ettevõtjale, millest tal pole võimalik loobuda. :)

      Dagmar, kas sa oled tõesti 18? Palun võta enda kirjeldus maha, sest mina küll nii mõistlikku juttu sellises vanuses suust välja ei ajanud... Piinlik nüüd siin :(

      Delete
    2. Ma olen 18 42aastase kogemusega :D

      Delete
  4. Minu arust ka väga head nõuanded. :) Lisaks mulle nii meeldib, kuidas sa kirjutad, kuidagi väga armsalt ja südamlikult :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh, aitäh Anu! Täna jutt kohe eriti jooksis.:)

      Ja aitäh, et läbi astusid, leidsin ühe toreda blogi endale nüüd juurde!

      Delete
    2. Mina leidsin ka nüüd ühe väga huvitava ja omanäolise blogi, Anu :).

      Delete
  5. Väga õige postitus! Kuna ma jälgin väga palju välismaiseid blogisid, siis pean samuti väga oluliseks just fotosid, need ütlevad rohkem kui tuhat sõna!
    Enda puhul püüan aga õigekirja korrektse hoida, mind kipuvad väga häirima kirjavead, eriti korduvad ja elementaarsete reeglite mitte-tundmine. Ema on eesti keele õpetaja ja õpetas koolis ka mind, millest me siis räägime, eksole. :D Tõenäoliselt tuli nii tal kui mul see alateadlikult, klassi ees õpetava õpetaja tütar peaks natuke ikka rohkem sellel alal pingutama. Nüüd olen aga väga õnnelik, vähemalt tunnen end kirjutades hästi ja naudin seda väga. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, grammatika on oluline! Ning siin aitab kõige rohkem see, et enne postituse avaldamist loed teksti mitu korda läbi - kuid ma tean väga hästi seda tunnet, kui kirjutad ilmatuma postituse, millega näed nii palju vaeva ja lõpuks muud ei taha teha, kui vajutada "publish". :D

      Mul on hea meel kuulda, et sa oled enesekindel oma eesti keelega! :)

      Delete
  6. No less is more minu meelest küll blogide kohta ei käi. Milleks siis üldse blogi pidada kui kogu jutt kahte-kolme lausesse mahutada? Tühja jutu heietamist muidugi ei viitsi pikalt lugeda, aga kui on põnev ja lahedalt kirjutatud, siis rohkem on ikka parem :) Pigem tuleks blogijal näha vaeva, et oma blogi kuidagi eristuvaks teha. Olla omapärane. Eestis on kümneid ja kümneid blogijad, kes on kui üksteise koopiad. Sarnased teemad, sarnased OOTD-d (küll ma rohelise blogilugejana mõtlesin, et mida hekki see OOTD küll tähendab), sarnased wishlistid. Kõik promovad ühtesid ja samu asju, kõigil on jalas valged (mõnel erandina ka teist värvi) Converse'id, seljas Sheinside hilbud ja käes Equa pudelid. Ja vingematel tegijatel kaelas Pi-Reti kaelaehe. Meie blogimaastik on üsna üheülbaline paraku. Üks jube äge blogija oli Christine Elisabeth (kes kirjutas ka pikemalt muide), aga minu suureks kurvastuseks lõpetas blogimise.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonüümne, sinu jutus peitub tõde ja ma saan täiesti aru, mida sa mõtled!

      Kuid ma tooksin otsa tagasi blogidele, mis ongi suunatud sellele, et teha reklaami, pesuehtne näide oleks siin Iti J blogi, siis näeksid, et tõepoolest pikk jutt on viimane asi, mida sealt leida võib. Samas ma kujutan ette,et Itil tuleb neid pakkumisi uksest ja aknast sisse.

      Igapäevasel ma siiski loen blogisid, kus on rohkem juttu, kui teksti ja ma arvan, et sellised blogid (Brit, Svea) ei ootagi käsi püsti, et nänni saada. Kuigi keegi ära ka ei ütleks, olen 99% kindel. :) Mis puutub konveersidesse, siis neid ei kanna mitte kõik Eesti blogijad, vaid hetkel teevad seda kõik mehed-naised-lapsed igas maailma nurgas. :D Ja see on ju tore, kui blogijatel (ning mitte ainult blogijatel) on näpu otsas EQUA pudel, mis on minu arvates parem, kui fanta või kokakoola pudel. :D Mul on väga kahju kuulda, et Christine Elisabethi blogi on suletud. :( Ma olin sellest vaid kuulnud ja tegelikult on veel kahju, sest kõik räägivad, kui tore ta on.

      PS Anonüümne, ma tegelikult väga nõustun selle kohaga, et Eesti blogimaastik on väga üheülbaline. Kuid kas see mitte ei peegeldu eestlase elu? Kõik tunnevad kõiki, kõigil on samad riided, samad trendid?

      PPS Sa kirjutad huvitavavalt, pole põhjust olla anonüümne siin. :D

      Delete
  7. Enda andmete lisamine blogisse on küll väga hea nõuanne. Polnudki varem mõelnud sellele aga nüüd lisasin kohe enda kontakti:) aitäh!

    ReplyDelete
  8. Vabandust, ma isegi ei tea kuidas ma anonüümsena kommenteerisin, tavaliselt ikka lööb minu nime ette.
    Minu meelest on äge stiiliblogija see, kes ei kanna Converse'i ketse nagu kõik maailma inimesed vaid kannab (vähemalt oma outfiti piltidel) midagi sellist, millest teised inspikat saavad, midagi erilist, midagi teistmoodi. Selles suhtes on hea näide Stella või siis Mariliis Anger. Nende stiil ei pruugi meeldida, aga vähemalt on see eriline.
    Mis puutub Equasse, siis loomulikult pigem Equa kui mingi kräpp. Aga kui selle Equa pudeli omanikul on seljas Sheinside hilbud, siis paraku nullib ta kogu Equa mõtte - For your Health and Nature's Wealth.
    Aga tegelikult on blogid nagu ajakirjad - on nö kõrgema klassi glamuuriblogid, on lihtsalt head naistekad, kodu- ja toidublogid ja siis on sellised Kroonika tüüpi blogid, mida keegi avalikult ei loe, aga millegipärast on neil lugejate arv laes a la Mallukas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eks nende "kroonika tüüpi "blogidega ole nii, et kes tahaks avalikult tunnistada, et tegelikult nende lemmik lugemisvara polegi Sirp ja Akadeemia, vaid hoopis kellegi teise must pesu - kuid statistika ehk klikkide arv Malluka lehel näitab ära tegelikkuse.

      Ma ei kujuta ette, kuhu on liikuma Eesti blogimaastik. Kuid mulle tundub, et me oleme paljudes asjades sammuke tagapool ja ju tuleb jõaub see eriline "stiilitunnetus" ka veidi hiljem. Hetkel võetakse rohkem üksteisest malli ning tegelikult sellise endanäolise, huvitava ja originaalse blogi saavutamine on kõik aja küsimus. Ja kui ei teki, siis arvatavasti sureb välja.

      Muuseas, kui ma sirvisin Läti blogisid, siis aegajalt viisid blogirollid mind Ukraina, Valgevene blogideni - no vot seal karjus küll kõvasti "idaeuroopa" vastu vahtimist. :) Seega usku mul meie blogidesse on küll ja rohkemgi veel. :)

      Delete
  9. Lugesin su postituse läbi ja kui esimese kommentaari kellegi rahvuse kohta lugesin, siis oli no niiii naljakas. :D



    minu blogi:
    www.minajamuud.blogspot.fi

    ReplyDelete
  10. Väga hea postitus. Ülletavalt palju annavad infot ka kommentaarid!

    Siiras aitäh! :)

    http://www.sincerelybitter.com

    ReplyDelete
  11. Kõik jutt täiesti õige! Olen ka uus blogija ja võtan arvesse, aitäh. :)

    ReplyDelete
  12. Ja ma just mõtlesin tükk aega, et kas peaks oma blogisse kontakti lisama või mitte ... :D Aga samas mul ju kõigest üks pisike beebiblogi, et vist väga oluline polegi :D

    https://merilyblogib.wordpress.com/

    ReplyDelete
  13. Väga hea postitus! Olen uus blogija ja kindlasti arvestan nende nõuannetega :)

    Minu blogi:

    http://paulynebkj.blogspot.com.ee/

    ReplyDelete
  14. Oi, see on küll parim leid tänases päevas! Vaatasin ka enda blogi nüüd vastavalt etteantud punktidele üle ning püüan kindlasti ka edaspidi neid punkte arvesse võtta. Algaja blogijana on tõesti suhteliselt raske seda nn enda stiili kujundada ja silma paista. Kuid see on tore, et alati ei ole oluline jälgijate arv, sest muidu algajad ei saakski löögile :) Ning lisaks nõustun sellega, et kes vähegi kuhugi on oma blogiga jõudnud, kirjutavad samadest asjadest (ehk siis samadest toodetest, mis neile on saadetud). Ning hea, et tõid välja blogides piltide kvaliteedi koha. Ma ise pildistan kõik pildid blogi jaoks enda iPhone'ga ning samuti töötlen ka sellega. Tahaks seda joont ka hoida, et veidi eristuda, kuid eks näis mis tulevik toob. Aitäh Sulle sellise postituse eest !

    ReplyDelete