Thursday, April 24, 2014

Iga päev õpin midagi uut - B&W



Alustan ülestunnistusega, sest see on sulavale, et õpin iga päev, midagi uut. Tegelikult mul on ainult kaks vaba päeva nädala sees, kus reaalselt õpin uue praktilise oskuse - vähemalt selle olen seadnud eesmärgiks. Kuigi! Ei saa jätta tähelepanuta fakti, kui õpin mõnel päeval mitte hoolima, või veidi rohkem hoolima, või hoopis kõrvust mööda laskma või meelt heitma. Ka need on kogemused omaette. :D

Kui ma eelmisel aastal septembris sain kätte Pentax K-x kaamera (mis on teeninud mind pea kõikide piltidega), haarasin rõõmsalt masina ja hakkasin klõpsima. Laen pildid arvutisse ja pole üldse rahul. Klõpsin veel, klõpsin parema valgusega, loen natuke internetist - ikka ei tule välja! Õnneks väga kaua ei läinud, et võtta ühte kätte kaamera, teise manuaal ja lugeda see detailselt läbi. Ma olin üllatunult, kui õpetlik see oli. Ja nüüd soovitus kõigile uutele kaameraomanikele - kõigepealt õpetus + kaamera, seejärel pildid.

Mind on alati paelunud must ja valged (edaspidi MV) pildid. Kuigi ka MV pilte on väga erinevaid, alates maastikust lõpetades makroga, meeldivad mulle eriti close-up pildid - seda stiili harrastan ka mina, kui piilud mu blogis ringi. MV pildid teevad eriti huvitavaks see, et nad on erilised ja nad vajavad erilist valgust, erilist varjude mängu ning fotograafilt ka erilist silma, et seda kõige märgata. Ma ei hakka artiklit ümber kirjutama, kuid MV fotograafia kohta saate lugeda SIIT ja SIIT.

Jätan jpeg formaadis sinnapaika ning proovin pilte teha raw failis. Raw faili kohta saate samamoodi lugeda Digital Photography School lehelt, mis on minu meelest photography for dummies - lihtne ja arusaadav. :D Seega mulle meeldib!

Mõned pildid, mis sai tehtud peale õpetuse lugemist. Kasutatud teetass, kõrvaklapid, Igor - kõik see oli käe ulatuses. :)





Nagu näha võtab veel harjutamist. Just harjutamist, et õppida, mis töötab MV ja, mis mitte. Järgmisena tahaks proovida erinevate mustrite pildistamist, mis tundub eriti põnev. Ahjaa, ja nendel päevadel, kui te tavaliselt ei saanud pilte teha, sest valgust oli vähe, siis MV sobib sinna ideaalselt!

Atsihh! Head fotograafia pisikusse nakatumist!







2 Responses to “Iga päev õpin midagi uut - B&W”

  1. Sinu tänane postitus on täpselt kümnesse!
    Mul on hetkel fotograafiaga seotud erinevaid lehti lahti vist oma kümme.
    Ja sinu soovitatud linke hakkan ka nüüd uurima :)
    Ja mulle väga meeldivad sinu pildid! Loodan, et suudan ka sinnamaani jõuda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh!

      Oma uue uhke kaameraga oled varsti mul järel. :D Kõik võtab ainult aega ja kannatlikkust. :)

      Delete