Sunday, March 09, 2014

Retsept // Toidud suvikõrvitsaga

Astusin täna kaalu peale ja olin väga üllatunud, kui kaal näitas 90,5 kg - pool kilokest veel ja võin teha aidaa number 90-le. Arvatavasti kaalun ma isegi vähem, sest tavaliselt kaalun ma hommikuti pesuväel. Niimoodi saab kõige täpsema kaalu ja, kui kaalud tuleb seda teha igakord samades tingimustes. 

Mitu korda oli ühes lõigus sõna "kaal" - liiga palju ütleksid toimetajad! :D

Tämase kevadise päeva puhul kirjutan teile kaks retsepti, mis on suvikõrvitsaga. Mulle meeldib väga suvikõrvits - seda on lihtne töödelda ja mahedalt maitsev. Avastasin selle enda jaoks alles hiljuti, sest olgem ausad, köögiviljad polnud pikka aega minu toidulaual olemaski.

Suvikõrvitsa lasanje

2 suvikõrvitsat
juustu
400 g hakkliha
küüslauk
pipar
sool

Kui tahad, koori suvikõrvits, mina seda ei tee, sest mind pole koor kunagi häirinud. Viiluta kõrvits pikkadeks laastudeks. Samal ajal praegu hakkliha küüslauguga, lisa pipar ja sool oma maitse järgi. Võta väiksem ahjuvorm, kata kõige pealt suvikõrvitsa laastudega, seejärel kiht hakkliha, juustu ja uuesti suvikõrvits. Lasanje kata juustuga. Oleneb, kui suur on vorm, kuid minu omasse mahtus kõihest 2 kihti suvikõrvitsaviile. Pane ahju (175 kraadi) nii 30-40 minutiks kuni juust on pealt kuldne. Kogus sobib kahele inimesele.



Feta suvikõrvits

2 suvikõrvitsat
feta juust
koor
peekon või sink
või

Lõika suvikõrvits pikkadeks ribadeks nagu spagetid. Prae kõrvitsat võis ja peekonis kuni köögivili hakkab klaasjaks muutuma. Lisa peale koor ja feta juust. Hauta mõni minut kuni juust on sulanud. Soola pole vaja lisada, kuna juust on piisavalt soolane. Serveeri koos lihaga.

Ma ei pannud retseptidesse täpseid koguseid, kuna neid saate reguleerida ise oma maitse järgi. Ning alati võib juurde lisada köögivilju või maitseaineid enda soovi järgi. Põhiline, et toit sulle endale hästi maitseks. 

Andke teada, kes proovis retsepti ja, kuidas välja tuli! 

Tänase kauni päeva puhul ka mõned pildid õuest:













6 Responses to “Retsept // Toidud suvikõrvitsaga”

  1. Nii armsad kanakesed!!! :) Ja tubli, Jaanika, et sa viitsid retsepte panna ja tervislikult toitud! Ma vötan siin hoogu ainult, aga suvikörvits meeldib mulle ka väga - peaks ka jälle ostma ja su retsepte katsetama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh, suvikõrvits on tõesti imeline ja sellest saab palju häid roogi teha. :)

      Delete
  2. Antud retseptid küll väga tervislikud ei tundu, missest,et köögiviljad sees. Koor, juust, või, grillkana, peekon...mul pole kaaluga erilisi probleeme, kuid ma arvan, et sellist toitu ei lubaks ma endalegi igapäevaselt. Hea mõte on toitudest koor välja jätta ning asendada nt piima, vee ja natukese jahuga. Samuti on suureks vaenlaseks valge sai! Edu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh!

      Minu toitumise põhimõteteks on liha, kõrge rasvasisaldusega piimatooted, munad, pähklid,head rasvad ja köögiviljad-juurviljad. Kui tahad selle kohta rohkem lugeda, siis googelda LCHF (low carb, high fat). Kindlasti pole hea mõte toitudest koor välja jätta, kuna hea rasv hoiab kõhu palju kauem täis. Kui panid tähele, siis minu retseptid sisaldavad minimaalselt süsivesikuid. Ja saia ning jahu ei söö ma nii kui nii! :)

      Delete
  3. Mmm... väga mõnus sai! Muutsin küll veidi retsepti, kuna ei saanud fetat, aga sulatatud juust sobis selle asemele ka väga hästi! Ja peekonit ei lisanud ka, kuna asjust tuli nagunii juba sinepine seakaelakarbonaad, mis sobis suvikõrvitsaga suurepäraselt! Aitäh ja kindlasti soovitan! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tubli tüdruk, mina teen ka enamikud retseptid ümber. :D

      Suvikõrvits on tõesti nii hea ja maitsev köögivili ning enamik inimesi jõuab läbi googli minu blogisse just suvikõrvitsa retsepti otsinguga. :)

      Delete