Sunday, March 23, 2014

Appi, decoupage!





Ma heameelega piilun facebookis ja instagramis, mida põnevat mu sõbrad ise teevad. Vahepeal olid väga levinud ehete, eriti just kõrvarõngaste meisterdamine. Lisaks veel heegeldatud või kootud beebitekid ning kõikvõimalikud remonditööd. Eks see ole maitse asi, kuid mulle on südantsoojendavvaadata, kui tublid inimesed on ja viitsivad ise oma kätega luua ning ei vingu, et neil pole laste, 3 kassi-koera ning haige vanaema kõrvalt aega.

Ma ise olen selline nii ja naa. Leian endale põneva uue käsitöö, teen seda lühikest aega ja tihedalt ning tüdiden. Et jah, püsivusega on kehvad lood, kuid samas, kui mul on mõni käsitöö liik käpas, tahan jällegi uut ja põnevat juurde õppida. Koolist jäi külge kudumine ja heegeldamine, hiljem tuli ehete meisterdamine, tekstiilile maalimine ning hetkel on käsil decoupage. Mul on väga kahju, et ma seda varem ei proovinud, sest kuigi töö on ajamahukas, on see ü l i lihtne! Silmad käivad kodus ringi ja tahaks aina uusi ja uusi asju kaunite salfakate alla katta. :D

Kahe päevaga olen jõudnud meisterdada-kaunistada lastele nukuriiete karbi, pisikese karbi Barbie kingade-kottide tarvis, kandiku ja lillepoti. Hetkel kuivab laual telefoni kaas, mille kavatsen samamoodi salfakatega katta. Kindlasti paljud teist teavad, mis on decoupage, kuid kiire õpetus teistele. Vaja läheb:

valge akrüülvärv
decoupage liim
piltidega salvrätikud
kandilise otsaga pintslid
purgikaaned

Alustuseks vali välja objekt, mida soovid dekoreerida. Lõika salfakast välja elemendid, mida kasutad. Eemalda salfaka piltidelt tagumisest kihid (tavaliselt on neid kokku kolm) nii, et alles jääks ainult üks õhuke pildiga kiht. Pane valge värv purgikaanele ning värvi kaks kihti (vahepeal oota kuni üks kiht kuivab). Teisele purgikaanele lisa decoupage liimi. Pintselda õhuke kiht liimi pinnale ning pane pilt peale, sejärel pintselda uuesti liimiga üle. Soovitus, et ei jääks sisse mulle või paber kortsus - pane kõigepealt pildi äär liimile ning hakka pintsliga vaikselt pilti pinnale lükkame. Nii poole tunni pärast kata uue liimikihiga - enne kasutamist lase esemel vähemalt 24 h kuivada.

Väga kena tulemus jääb, kui salvrätikud on valget värvi (mitte pildid), sest nii sulab pilt suurepäraselt valge värviga ühte. Kui salfakad on pisut beežikad, sinised, roosad - lisa valgele akrüülile mõnda värvi lisaks (ei pea olema akrüül). Soovitan piiluda jutuubi videosid, seal on väga palju põnevat decoupage kohta.

Enne, kui alustad -tegemist on haigusega, mis ei lõppe enne, kui kõik vabad karbid, pudelid, tennised vms on käetud roosiliste salvrätikutega. Olen hoiatanud, võite nüüd minu pilte vaadata. :D

 Termosekarbist sai tüdrukute Barbie kleitide karp

 Esimene ja veidi konarlik decoupage- jällegi lastele

 Värske petersell Ljubljana turult, mille pistsin tühja potti

 Ehted said lõpuks päris oma kodu :D



 Siin pidi veidi trikitama, et liblikas oleks kaanel ka

Kavatsen osta neid pisikesi kaktusi ja panna kandikule - neil on seal suurem ellujäämise lootus, et kass neid maha ei ajaks :D

Südamest vabandust neile, keda nakatasin decoupage'i pisikuga! 
:)







4 Responses to “Appi, decoupage!”

  1. Valge ja lilla tulbi kooslus on imeline!

    ReplyDelete
  2. Oh! Nakatasid jah, aga vabandama küll ei pea, see on tõsiselt ilus! Hetkel pean edasi lükkama, kuna pole veel paar kuud kodus, aga kui lõpuks koju saan, siis oiiii... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Võtan sõnad tagasi! Kuid panen juurde,et lisaks jääd igavesti uusi ja vingeid salvrätikuid otsima - see on ka üks sümptomitest.

      Edu! :)

      Delete