Friday, February 28, 2014

Minu langus // Õhtusöök nr 1

Kui mina olin veel väikene mees, siis mina ei söönud peale saia ja makaronide suurt midagi. Möödus veidi aega, kui menüüsse lisandusid tomat, kurk ja mõned supid, kus olid köögiviljad sees. Kuid samal ajal oli minu lemmiksöögiks jätkuvalt makaronid hakklihaga, mis ujusid kas majoneesis või ketšupis. Praegu ma ei suudaks enam niimoodi süüa, kuna esiteks see pole tervislik (eriti just mittekasvavale lapsele) ja teiseks on see kohutavalt üksluine.

Peale selle, kui hakkasin tervislikumalt sööma, olen suutnud kaotada 8 kg. Esialgu kulus umbes nädala, et harjuda ilma suure koguse süsivesikuteta. Edasi muutus raskeks hoopis see, mida küll endale lõunaks või õhtusöögiks teha. Isegi praegu murran pead sama küsimuse üle, kuid ma olen samal ajal hoogsalt katsetanud uusi retsepte ja lugenud teiste kogemusi. Minu söökide põhimõte on lihtne, kiire ja tervislik. Ja kiire kindlasti sel põhjusel, et jääb ära 5 kg kartulite koorimine. :D

Soovin jagada teiega oma naudinguid ja üritan nii palju, kui võimalik kirjutada blogisse, mida ma söön. Ahjaa, mis on veel väga oluline on see, et toit peab olema maitsev. See on isegi kõige tähtsam!

Üritan asendada rapsiõli muude rasvadega nii palju, kui võimalik. Näiteks köögiviljad praen võiga, mis annab neile imelise koorese maitse ja armsalt kuldse kastme :)

Praeliha köögivilja-koore hautisega ühele

Üks korralik liha lõik (ise vali sobiv liha)
või
lillkapsas
porgand
brokoli
koor (10% või 35%)
sool
pipar

Pane soola ja pipraga maitsestatud liha korraliku kuuma õli sisse praadima. Samal ajal puhasta ja haki porgand, brokoli ja lillkapsas. Brokoli ja lillkapsas jäta suuremateks tükkideks, porgand õhemaks. Hauta köögivilju umbes 5 minutit soolaga maitsestatud vees. Kuumuta pannil supilusikatäis võid ja prae seal kurnatud köögiviljad. Peale mõnda minutit praadimist vala peale umbes pool pakki koort. Hauta minut-kaks. Pane porgand-brokoli-lillkapsas supitaldrikusse või kõrgema äärega praetaldrikusse ning peale aseta korralik praeliha tükk.

Märkused
Kes kardab rasvu, siis käsi südamel - pigem kartke süsivesikuid, kui rasvu, mis hoiavad teie kõhu kauem täis. Lisaks soovitan kasutada värskeid köögivilju. Miks? Esiteks need külmutatud ei kõlba minu meelest kassi saba alla ka, ja teiseks - kas olete võrrelnud värskete ja külmutatud toodete kilohinda?

Minu kõht tänab - kas ka sinu oma? :)






5 Responses to “Minu langus // Õhtusöök nr 1”

  1. Oehh minu kõht hakkas selle pildi peale küll korisema:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. No ja mis mõtted on minu peas, kui ma su Instagrami vaatan? :D

      Delete
    2. Hahahah sellepeale ma ei tulnudki:)) Nii et me oleme nüüd võrdsed:)

      Delete
  2. Ma olen küll üks täiesti võõras ja ka alles paar päeva kaasvõitleja kaalu teemal, seega ma väga paluksin, et selliseid häid söögiideesid saaks veel lugeda :) Ma ka üsna kimpus sellega, et oma toidulaud põnev hoida.
    Sa kirjutad hästi ja pildid on nii kenad! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kõik toredad inimesed on oodatud minu blogi lugema! :)

      Ma üritan ikka aegajalt siia ka retsepte panna, kuid ma võin anda sulle paar linki, kust ma ise ka ideesid ammutan:
      Raudne Tervis Facebookis: https://www.facebook.com/RaudneTervis
      Madala süsivesiku sisaldusega toidud: http://lchfeesti.blogspot.com/p/retseptid.html

      Delete