Wednesday, December 18, 2013

Kodu // Kuidas jagada kodutööd?

Mõista-mõista, mis need on? :)

Mul on väga vedanud oma elukaaslasega! Peale selle, et ta on hea huumorimeelega ja sõbralik, teeb ta mu elu palju lihtsamaks. Tegelikult on vale öelda, et ta teeb MINU elu paremaks ja õigem oleks anda sellele nimetus, kui MEIE elu.

Jutt käib siis kodutöödest. Nendest kuramuse tegevustest, mida vihkavad paljud ja ehk vaid üksikud peavad meeldivaks. Kuid olgem ausad - meile kõigile meeldib korras kodu, tolmurullivabad põrandad ja nõudest tühi kraanikauss. Räägin nüüd oma kogemustest - ma elan tüütud toimetused üle, kui ma saan neid kellegagi jagada ja kõik ei lange minu õlule. Koristamine ei võta mult tükki küljest, kuid ma olen alati jubedalt väsinud ja kuri ja torisev peale seda. Sest, kui oled ainuke, kes paneb käpa külge, siis ajab ikka vihale küll, kui teised pereliikmed on vaid segaduse tekitajate rollis.

Naine, mees või mees ja naine? Mina valin selle viimase variandi ning lisan juurde ka lapsed. Paljud meist elavad korteris ja väga raske on jagada töid vastavalt soole - ehk siis naine teeb süüa, koristab, kasib lapsed ja mees aegajalt keerab uue pirni soklisse ja liimib lagunenud pildiraami kokku tagasi. Kõlab nagu must keskaeg ja kohutav ebaõiglus! Mitte jätta mainimata fakti, et tööl käivad mees ja naine mõlemad. 

Kuidas on see läinud nii, et mees ei tee kodus midagi? Vaadates oma tuttavate pealt või lugedes perekoolist, siis üks peamine põhjus on see, et naispool tahab alguses mehele see kõige parem kaaslane olla ja kui lõpuks naine mõistab, et ainult temal on supervõimed mustad sokid pesukorvi visata, siis on kuri majas. Ja mees ullike ei saa aru, milles probleem - sulle ju nii meeldib kodus toimetada ja minu eest hoolt kanda?!

Kuidas VÕIKS olla? Teie kodu, teie nõud, teie põrandad - need kõik on TEIE omad ja mõlemad pooled kannavad vastutust. Kindlasti tuleb enne kokku kolimist panna paika reeglid ja seda kõike, et vältida probleeme hiljem. Ja mis siis, et ta ütleb, et minu emme ümmardas mind ette ja taha ja ma ei oskagi peldikuharja kasutada - küll õpib! Ja küll õpib ka palju muidu tegevusi, mis vanasti olid sildistatud kui "naistetööd".

Räägin meie kodusest elust. Mina teen süüa ja Igor teeb süüa ning nõud peseb see, kes ei tee süüa. Tolmuimejat oskab kasutada igaüks - isegi lapsed saavad harjutada. Vannitoa kasimise olen haaranud enda kätte, sest ma pean seda ala rohkem enda territooriumiks ja ma jumaldan puhtusest läikivat peeglit ja kraanikaussi! :) Lapsed paneb õhtul magama Igor, sest olen energiast tühi selleks ajaks. Kõige muuga on nii, et, kes märkab, see teeb. Mina ja loodetavasti ka Igor on rahul sellise elukorraldusega. 

Kes nüüd arvab, et ma pressin teistele oma mõttemaailma peale - siis jah, teil võib õigus olla. Kuid 99,99% juhtudel naised ei armasta kodus KÕIKE ise teha ning tegelikult on päris tore jalad seinale visata ja näha, et maailm ei lagune laiali, kui naine puhkab. Ja nüüd oleks väga huvitav, kuidas on teie kodus tööd jaotatud ning kas olete rahul sellise korraldusega, mis teil on?




Leave a Reply