Saturday, October 26, 2013

Jaanika will have some skills like Jagger

Sain oma uue peegelkaamera Pentax K-x'i kätte juba kuu aega tagasi, kuid üleeile oli esimene päev, mil ma lõpuks lugesin manuaali läbi - miks? Sest mu pildid olid k o h u t a l t mürased ja ma ei saanud aru milles asi. Jah, minu kaamekäsitlemine ei tulnud emapiimaga. Pean tunnistama, et peale juhendi lugemist sain ma vähemalt 100 korda targemaks. Teine lugu on küll selle jubeda koguse tarkuse rakendamisega - kõik ei jää nii lihtsalt meelde ja ma usun, et minu osavus tuleb siiski suurema praktikaga kui lihtsalt raamatut lugedes. See postituse läheb siis minu piltidele, mida ma olen viimastel päevadel teinud.

I got my new SLR camera (Pentax K-x) in September, but I read the manual just few days ago and why you may ask - because the pictures I made were horribly noisy and I had no idea how to fix it. Unfortunately my camera skills didn't come naturally. But after reading the instructions I felt smarter, but another story is using it. I couldn't remember everything and therefore I need to take more pictures to combine the theory and practise and master this art. I am dedicating this post for some picture I made to try different settings on camera.

 Hihi, mulle kohutavalt meeldib see pilt! Kasutasin pildi tegemisel välku Trailing Curtain Sync // I really like this pictures. Used Trailing Curtain Sync flash on it 

Mulle meeldib, et tausta sain hästi fookusest välja, aga pilt on jällegi liiga mürane - ISO polnud õige // I like how the background is out of focus, but the picture itself is noisy because of wrong ISO

 See on päris hea pilt ja kõik näitajad on paigas // This one is well and all the settings were adjusted right

 Päris raske on teha pimades selgeid pilte, hea on kui pole värisevaid käsi, või statiiv, kuhu kaamera panna. Mina toetasin enda oma piirdele jõe ääres* // It is good not to have shaky hands or to have a stative in dark to get the best out of pictures. I put my camera on protective fence by river

Proovisin erinevaid seadeid täna hommikul kodu aknast, kes hästi otsib leiab ka lossi ülesse :) ** // Tried different settings from my window this morning - who knows to look, can even find a castle :) **

* Kui ma kirjutasin selle kohta, et jõe ääres on piirded, siis tuli mulle pähe Emajõgi Tartus ja see, kui palju inimesi on sinna oma elu jätnud. Ning üldsegi mitte harvaks põhjuseks see, et minnakse jõe äärde põit tühjendama ja kukutakse sisse ja ongi kõik. Ljubljans on terve linna piires jõe ääres aed, nii, et kui keegi sinna libiseb, siis vette ta ei kuku. Loomulikult kui hästi tahta, siis saab ikkagi veeni jõuda, aga see lahendus on palju ohutum. 

** Tõotab tulla imeilus päev nagu kõik päevad olid sel nädalal ja järgmiseks nädalaks lubatakse isegi 22 kraadi sooja ja päikest. Juhuu, sest lapsel on vaheaeg ja meie põrutame mägedesse // It is going to be a wonderful day like all the days this week. For next week they promised up to 22 degrees and sun. Me likey because it will be school holiday also and we are off to mountains, cheers!





2 Responses to “Jaanika will have some skills like Jagger”

  1. Glass and city picture looks amazing :) day by day you are making more beautiful pictures. Keep it that way.

    ReplyDelete