Saturday, September 21, 2013

Eriti seenene seenepasta

Kui ma kunagi veel ühes meelelahutusasutuses töötasin, mille asupaik on kesklinnas, sai aeg-ajalt Tavernast head-paremat tellitud. Eriti nädalavahetuseti, mil pidin vara hommikul tööle minema ja sel kellaajal olid veel poed suletud. Mida head Tavernast saab tellida? Eelkõige on see koht tuntud pitsade järgi, kuid nagu ühes itaalia restroranis ikka, saab sealt ka pastat. Ja kui ma ei tellinud pitsat, siis ma tellisin sealt seene-sinihallitusjuustu pasta. Polnud väga raske mõistatada selle pasta koostist - tagliatellad, koor, sinihallitusjuust ja seened. Teen siiani aeg-ajalt seda imehead pastat ja jagaks nüüd ka teiega retsepti.


 Seene-sinihallitusjuustu pasta (väike kogus)

300 g pastat
250 g shampinjone
1 väike pakk rõõska koort/ vahukoort/ paksemat köögikoort
1 kolmnurk sinihallitusjuustu
veidi õli või võid




Pane pasta soolaga maitsestatud vette keema. Samal ajal haki shampinjonid, prae need võis meeldivalt pruunikaks, lisa peale koor ja viimasena tükeldatud juust. Vaikselt tulel sega kuni juust on sulanud. Samal ajal on valmis saanud pasta, vala vesi pealt ära ning lisa pastale peale shampinjonidega kaste. Kastmele pole vaja lisada soola, sest sinihallitusjuust on juba piisavalt soolane. Head isu!

Seekord ma ise proovisin veidi teistmoodi seda pastat. Kõik teised koostisosad olid samad peale seente, mida ma lisasin rohkem. Tegin ka suurema koguse pastat (500 g). Tahtsin proovida, kuidas maitsevad soolvees seened selle pastaga. Tegelikult ma võin juba vihjena öelda, et need sobivad väga hästi, sest kaTavernast tellides sai aeg-ajalt konservi seentega pasta. Kui suurem kogus, siis rohkem koort ja juustu ka. Ning jällegi head isu! :)



Pasta kõrvale teeme me alati salatit. Lemmikuks on tavaline lehtsalat ja retsept selline - pese lehed sooja vee all ja pane need vette likku. Haki vee sisse maitseks küüslauku. Peale leotamist, pese lehed veel korra vee all ja tükelda kätega suupärasteks tükkideks. Maitsesta soola, kõrvitsaõli ja palsamiädikaga. Veega leotamine võtab ära salati mõruda maitse ja kui ma varem salatit ei söönud, siis sel moel on salat väga maitsev.

Milline on sinu lemmik pastaretsept? Ootan heameelga ideid, kuna pasta on üks minu lemmiktoite. Eriti just selle lihtsa valmistamise tõttu :)


Miam, miam! Tõlge prantsuse keelest nämm-nämm :)




2 Responses to “Eriti seenene seenepasta”